Ledig men fullt upp ändå

Det är märkligt. Nu har jag varit ledig i två dagar... Var rätt slut i både kropp och huvud då jag jobbar väldigt mycket det senaste men tar man det lungt för det när man väl är ledig. Har fått grejjat en hel del här hemma istället. Akvaret har äntligen blivit ordentligt rengjort tvätthögen har minskat betydligt har lagat massor med mat som jag frusit in så familjen hemma kan äta det när jag jobbar kvällar. har damsugit plockat och tvättat golven. Känns som om jag har varit igång från det jag vaknade tills ögonen tillslut gått igen  i soffan.
Inte nog med det så är det lite turbulent på jobbet just nu och iom att jag är arbetsplatsombud så har man telefon gott varm dessa dagarna nu när jag vart ledig.
Elin har väl inte heller varit på något solskenshumör heller. Hon har börjat få riktiga hysterianfall när hon inte får som hon vill. Som idag när hon skulle sova middag så stollade hon sig så trött att hon bara slocknade mitt uppe  i ett anfall.
Det gäller att bita sig hårt i tungan för att själv inte tappa kontrollen när hon väl sätter igång. Är ett under att min tunga fortfarande är i ett stycke.

Imorgon så får vi reda på om Nikki är med valpar. kl 15 skall hon på Ul och efter det plockar Fredric upp mig vid jobbet. har inte märkt så mycket skilland på henne igentligen mer än att hon äter som en häst just nu och blir irriterad när andra hundar kommre för nära henne vilket hon annars inte brukar ha ont av.

Nu väntar två arbetsdagar till innan det är helg igen. Då skall det plockas in från trådgården och in i förådet lite tråkigt om möbler och annat blir förstörda nu under vintern.

Hoppas ni alla har det mysigt nu när höstmörkret har lagt sig!!

Kommentarer
Postat av: Terese

Sadan mor sadan dotter haha!

2009-10-22 @ 09:29:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0