Då var det valborg!

Tänk att det redan är valborg hela våren har bara rusat på en en otrolig takt månad efter månad rusar förbi en om man har ingen aning om vart tiden har tagit vägen.
Minns förr när man var yngre då var valborg en av de helgen man såg framemot hela vintern och våren, då skulle det korkas upp med både det ena och det andra. Snacka om att man känner sig gammal när man sitter här hemma istället och funderar på vad tusan man skall ha till middag idag och om man borde damsuga eller inte.... inga fest planer här inte.
Nä det blir en lugn och skön kväll med bara mig och sambon... har varit inne i en liten svacka nu då jag blir trött brara jag göra minsta lilla och promenaden på två timmar igår sitter kvar i kroppen... är helt slut idag.
Hemskt igentligen att jag itne skall kunna promenera runt i älvängen på marknad utan att bli utslagen i två dagar... men det var det värt helt underbart att gå runt i vårvädret och se alla människor, snacka om att man bor i en liten sommar idyll.
Idag var jag iväg till Barnmorskan och allt var bara bra fast den lille busade lite när hon skulle försöka lyussna på hjärtat och flyttade på sig så det slutade med att hon fick hålla fast den lite för att lyckas. Den ligger med huvudet neråt och kommer så göra inte långt kvar tills den är fixerad ( men det tycker jag hon sägr varge gång) hjärtat tickade på i 144 det näst högsta värdet jag har fått hittils... magen mätte 33cm så den växer fortfarande även om jag själv inte kan se det alls. den har kanske sjunkit något.
Det jag känner av mest just nu är att den är en jäkel till att hicka och man blir rätt trött på det eviga dunkandet i magen som man inte kan göra nått åt.. det är nästan lite obehagligt imellanåt men men då vet man att den lille har det bra där inne.
Om man skulle ta och hänga upp tvätten innan Fredric kommer hem. Så se det ut som jag gjort nått här hemma i alla fall ;-P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0