En sommarhelg i April

Hej hopp fy vad dålig jag har varit på att skriva här inne det senaste.... känns som om dagarna bara rusar iväg just nu. Och med tanke på det underbara vädret är man inte inne så mycket just nu.
Helgen har varit helt underbar. Började med fredagen då jag och Angelica var ute hela dagen fram tills Fredric kom hem från jobbet. Inte ofta jag lyckas få henne att vilja stanna ute så länge men denna dagen gick det. Vi Plockade fram Hennes cykel och testade på att cykla lite... gick kanske inget vidare då hon inte fått lära sig cykla än men det skall vi fixa nu i sommar.... grannarna fick sig nog ett gott skratt där jag sprang efter henne med min stora mage gungandes..... men efter ett par försök gav Angelica upp och bestämde sig för att cykeln den behöcdes tvättas... sagt och gjort fram med vatten och diskmedel och efter ett tag var den skinandes ren. även sparken fick sig en tvätt av henne. Själv att jag och njöt av solen och tog mig en kopp kaffe.
Lyckades även få två rabatter ränsade innan min höft sa totalstopp, Inte klokt vad ogräset växer fort redan.
Vid fem kom Fredric hem och då orkade inte angelica vara ute längre så vi gick in gjorde middag och vid sex dök hennes kompis sara upp, hon skulle vara här medans henne föräldrar var på fotboll. Efter bollibompa gick vi ut för att köpa lite fredagsgodis... det var juvligt ute och vi gick i kortärmat allihopa och bara njöt av vädret.
          
            


På Lördagen dök Lena och Moa upp vid tolv och givetvis hamnade jag och lena ute i solen på gräsmattan... gick inte att sitta på bänken för det blev för hett. Moa och Angelica var iväg och lekte på lekpatsen sen plockade de fram sina ponnyhästar efter det fick de iden att de skulle föra fågelbon uppe i äppleträdet. Vid tre kom Felicia och hennes mamma för att hämta Angelica och de åkte iväg och grillade. jag Lena Moa och Fredric gick iväg och köpte oss en glass var... bara under den korta tiden vi åt glass lyckades jg bränna mig på ryggen... inte klokt vad solen tar mycket nu på våren.
Sen gav sig Lena och Moa iväg och jag insåg att det var dags att dra sig undan från solen innan jag var totalt sönderbränd.
jag och fredric hade en riktigt myskväll tillsammans.. inte ofta man är helt själv.

Söndagen då sov vi länge tror inte vi var uppe fören vid tolv ett... jag satte mig ute i trädgården och borderade en stund. Måste få lite gjort om jag skall bli färdig med babyfilten någon gång. Sen runt fyra gick vi iväg på en stillsam promenad ( det går i snigelfart nu för tiden) Vi gick ner till älven där vi satte oss en stund och bara myste. På vägen hem handlade vi lite och sen var det hem och göra middag. lagom tills den var färdig dök Angelica upp efter att ha varit hela dagen i slottskogen med Felicia.

Lyckades även få gort ett liten kollage på mina magbilder och sista bilden jag tog gav mig ett gott skratt... min mage är fyrkantig ser hur kul ut som helst.

image18

Kommentarer
Postat av: PellePop

Det va värst va många köttbullar du måste rulla? För var det inte de som höll dig upptagen från att kunna skriva här va va va ? ? ?

18 18 18

2007-04-18 @ 05:13:41
URL: http://pellepop.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0