Nu räcker det

Nä nu är jag färdig... vill inte vara med längre.
Nu är jag bra less på att vara gravid... förstår inte det där som alla pratar om att det är en underbar upplevelse alla pratar om hur mysigt det är när man känner den lille sparka i magen... Mysigt jag känner mig blåslagen fast från insidan.. den trycker till så jag tappar andan och känns som om magen skall spricka när som helst.
Denna eviga halsbränna som bara blir värre och värre känner inte ens samken av tabletterna längre och de klarade jag knappt av innan.
Är trött på att behöva sätta mig upp i sängen varje gång jag vill vända på mig men vad hjälper det när det går tio minuter och så har jg ont i den höften jag ligger på. sover som en kratta räcker att fredric andas tungt så vaknar jag.
Är lättiriterad och försöker bita ihop vill juh inte att de skall gå ut över Angelica och fredric vilket det tyvärr ofta gör. Blir anfådd då jag går ut och hämtar posten. Får ont av sammandragningar bara jag följer Angelica till skolan. Har finnar och plitor överallt håret är livlöst och blir fett på en dag.
Vart någonstans är allt detta så mysigt och underbart som alla pratar om!!???? jag har väntat och väntat på allt det som alla pratar om att man skall må så bra huden skall få lyster och håret skall bli tjokt... det ända här som blir tjokt är jag... och det där att det lyser om gravida... inte tusan lyser det om mig inte... nä nu får den lille ta och titta ut.. vet inte om jag orkar med detta i 7-10 veckor till
Fyyyyy vad långt det lät och alla spratar om att det börjar närma sig... då kan de väl ta över magen med så jag får en andningspaus...
Tur att minnet inte fungerar så bra när väl den lille är ute för jag skulle inte bli förvånad om jag utsatte mig för allt detta igen.
man skall bar ata sig igenom den där förlossningen med men med tanke på hur ont jag har haft hela graviditeten så borde den väl inte bli allt för jobbig eller...

Kommentarer
Postat av: Yogi Maha Jai Shanti

Namaste!
Det är inte graviditen som folk gillar. Det är den andra tiden som kommer sen.

2007-04-23 @ 10:42:33
URL: http://qi.webblogg.se
Postat av: cissi

gumman då.. Jag vet precis vad du går igenom just nu, man är deppad och känner sig fulast i hela världen. Jag höll på att bli galen.. Har inga uppmuntrande ord, men bit ihop *fniss*.. Det ÄR snart över, även om "snart" kan kännas långt! Du är i sluttampen nu ;) Du fixar det!! :) PUSS O KRAm

2007-04-23 @ 13:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0