Bvc besök

Igår vad det dags att gör ett besök hos BVC igen. var två veckor sedan sist.. och det är inte klokt vad lill fia växer just nu. nu mätte hon 55cm så det är inte så konstigt att jag inte kan ta på henne stl50 längre och vågen visade 4270g så nu har hon spräckt fyra kilos gränsen. Elin visade även sköterskan hur duktig hon var på att prata och le... hon total charmade sköterskan som bara stod och fån log mot henne. Elin klarar även av att hålla upp sin nacke själv nu. Nu skall vi inte dit fören 28/8 då det är dags för två månaders kontrollen med läkare. Shit vad tiden går fort igentligen. idag är hon redan sju veckor gammal.

Idag fick jag bokat kyrkan för dop med så den 27/10 är det stor fest. men det blir bara de närmsta som får komma upptäckte vi när vi satt och skrev ner alla namnen. Både jag och fredric har rätt stora familjer så vips var vi uppe i 40 personer.. är nästan så man hoppas att det är någon som tackar nej till inbjudan ;-).
Försöker få ihop själva inbjudan med men det blir inte som ajg vill tå det blir väl att sitta och pilla med den idag medans lilltösen sover.
Sen skall det göras en lista på vad folk kan köpa i doppresent, mat och fika skall planeras och dopklänning skall kollas upp... är rädd för att hon inte kan ha den vi planerade från början eftersom hon kommer vara över fyra månader då hon döps. men men det går säkert att lösa på nått sett.

Annars så rullar allt på här hemma. Både jag Elin och Fredric håller oss så stilla vi bara kan i denna klibbiga värmen. Blir mest att jag och Elin ligger i sängen under fläkten för att inte smälta bort. Inte Elin emot hon älskar fläkten och kan ligga och "prata" med den i timmar innan hon somnar. Ser för roligt ut men det är väl så.. små barn roar sig lätt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0