BVC och läkarbesök.

Igår var det dags för Elins läkar kontroll. Först tog Linda Elins sköterska hand om vägning och mätning. Lilla stumpan hon växer och väger nu 4560 och är 57cm lång. Som Linda uttryckte det... en nätt liten dam.
Sen var det dags för doktor Stellan att ta sig en titt på Elin det var inte det lästaste då elin antagligen trodde att han skulle leka med henne och flaxade med armar och ben som aldrig förr. Det tog lång tid innan han lyckades titta i hennes ögon bottnar. sen skulle han kolla hennes höfter och han höll på länge och vred tryckte och sleet i henne. han såg lite fundersa ut men sa inget först. Sen kollade han henne i munnen och sedan var det koll av hur stark hon var och han blev riktigt imponerad när han upptäckte att hon kunde stå med hjälp av att man baa höll henne i händerna. mamma blev självklart stolt som en tupp när doktor Ställan berömde henne hela tiden.
Sen efter han kollat allt återgick han till höfterna och började klämma och vrida igen. En kall kår gick längs ryggen på mig. Jag själv föddes nämligen med ett höft fel. På bb hade de inte hittat något på Elin då de gjorde Ultraljud men nu när han höll på kände han ett misstänkt knäppande. så det blev bestämt att vi skulle gå tillbaka om två veckor för att göra ett nytt ultraljud och kolla upp det lite extra. i värsta fall får hon väl ha den där hiskerliga frejka kudden som gör att man ser ut som en groda.

Efter besöket tog vi bussen ner till Ale torg där det blev en del shopping.. inte så mycket till mig det mesta var till barnen. Angelica behövde lite nya kläder och nya gympakläder till skolan sen hittade vi en super fin vinterjacka till henne. Elin fick ett par badys och ett par jeans som det var rea på.
själv unnade jag mig lite underkläder.
Vid halv fem mötte vi upp Fredric för att gå och välja ut nya tapetter på Alebyggen. Angelica valde både nya tapeter och nytt golv till sitt rum. och vi valde nya skåpsluckor till köket i björk och nya tapeter. Resten av huset får vänta så vi kan vara någonstans med när de gör i ordning det första.
Längre fram skall de ta och tapistsera hallaran och vardagsrummet samt slipa parketen men det få bli längre fram.
Var så skönt att bara kunna slänga in vagnen och alla kassar utan att behöva knö och stuva om en massa. Den nya bilen är underbar både att åka i och packa in i. tror vi alla är lika nöjda med den.

Idag var det min tur att träffa doktor Stellan. måste få bukt med den hämska aknejag har fått nu när jag ammar Elin. tror jag har provat det mesta och inget hjälper så det belv en antibiotika kur i en månad och smörja med basiron. förhoppningsvis hjälper det och jag sliper gå tillbaka om inte så vår vi gå på med starkare saker o ch jag får eventuellt ge upp amningen.. 

I övrigt har Elin en riktigt skrikperiod just nu. hon klarar inte av att sova själv varken på dagarna eller nätterna, skriker som en besatt när hon är trött och går inte att lugna ner fören hon somnar av sig själv. är jätte mammig pappa duger inte speciellt länge just nu tyvärr. Förhoppningsvis går det över snart så jag får sova lite för tröttheten börjar ta på mig och det kommer juh int bli bättre med antibiotikan heller.

trött som bara den men vägrar sova

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0