Effektiva Dagar

ibland är det knepigt vilken insperation man kan få.. skulle igentligen bara städa lite. började så smått att plocka undan sen blev det total damtorkning i hela hemmet sen damsögs golven och skurades av.. efter det fick sig badrummet en regäl omgång det med. När jag änrligen var klar med det kom vi på att vi skulle möblera om här hemma och vips så var vi igång med det med. Slängde ner massa onödigt som jag inte använder i en låda så Angelica kunde få in min ena bokhylla i sitt rum flytta runt på soffa och fotäljer allt för att skapa lite mer utrymme så det inte känns så övermöblerat som det gjort innan. fredric plockade äntligen ordning i köket så nu står det inte massa skräp i köksoffan länge utan man kan faktiskt använda den igen.
Mitt uppe i allt detta kom det ett blomster bud med blommer till mig. visade sig att två av mina arbetskamrater fått sig en knäpp och skickat mig och Elin blommor. Hur gulligt som helst.
När man äntligen lyckades släpa sig till sängen i går kväll slutade det med att jag och fredric säkert låg och pratade i två timmar... helt plötsligt låg vi och planerade vårat bröllop hur tusna vi nu kom in på det. Sen kna vi fram till att det ka nvar adags att börja göra en lista på allt vi vill köpa i möbel väg och annat och annat som vill vill göra och boka av en sak efter den adra för att ha lite koll.
Sen kom vi fram till att vi skall be Alebyggen renovera hela lägenheten då det inte ser ut som om vi kommer få en större lägenhet det närmsta tyvärr.

Idag var det upp i hyfsad tid för Fredric skulle iväg och ta lite Prover. sen var det frukost och efter det bar det iväg till Mitt jobb... var väl på tiden att visa upp lilla Elin. Snacka om ett varmt mottagande när man kom hela gänget satt och åt lunch och i unisot skrek mitt namn när de fick syn på mig. inte trodde jag att man skulle vara så saknad av dem.
det dröjde int elänge fören de började fråga om man kunde börja jobba snart.. lika kort om personal som alltid... får väl se när jag slutat amma om jag inte kan gå in på timmar och ta en helg lite då och då. drygar ut kassan och man spar mamma dagar.
Efer de bar det iväg in tillstan för att träffa lena och Moa. var runt i lite olika butiker och tittade och hittade rean på guppi... halva priset på rea priset.. farligt det där men jag hittade en del till stumpan som växer så det knakar så nu mera bllir det att köpa kläder i stl62 om hon skall kunna ha detlite längre.
Sen fick hon ett jätte sött ombyta av Lena och Moa.
När vi stod och väntade på att fredric skulle dyka upp så tog vi oss en jätte glass på centralen... man kände sig som en stoppad gris när man fått i sig den.
innan vi åkte hem gick vi in en säng på ike( två timmar) skulle igentligen bara köpa lite förvaringslådot till Angelicas rum men det slutde med att vi gick hem med ett skrivbord och lite annat till Elin med. Så när vi kom hem var det bara att sätta igång och skruva ihop allt.
Angelica är överlycklig för allt i sitt rum innan hon la sig idag sa hon att det kjkändes som om hon hade fått ett helt nytt rum, nästan som om vi hade flyttat så nu behövr vi inte flytta längre. Barn har ett udnerbart sätt att tänka.

det är otroligt vad mycket vi har hunnit med på dessa två dagarna. Känns som om vi har fått gjort mur mycket som helst som man bara gått och funderat på i månader. hade man haft lite mer pengar att röra sig med så hade det nog hänt ännu mer här hemma och det hade blivit mer som vi igentlgen vill ha det. men nu är vi på väg i alla fall.

undra om man skulle lyckas släpa sig till sängen nu. ja just det skall skriva ut kortet på Elin sm jag skall ge bort till mamma imorron med innan jag kastar in handuken för idag.


Kommentarer
Postat av: Marcela

Länge sen vi hördes! Hoppas att ni alla mår fint, lilla Elin är så otroligt söt. Tjatar på Frida varenda gång vi ses att vi måste åka upp till er, hoppas allt löser sig med dopet. Kramar på er

2007-08-21 @ 23:55:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0