En dag på stan.

Japp idag bar det iväg till den stora staden. Jag kom iväg efter mycket om och men... fick tillbaka min cysta för ett par dagar sedan men lyckades få hål på den igår så jag kunde röra mig som en människa igen. Efter att ha hållt på hela morgonen kollat tre gånger att jag packat allt i skötväskan gick jag och Elin iväg till bussen.
Det var tänkt att vi skulle möta upp flera andra mammor och bebisar från familjeliv men på vägen in ringde carro och frågade om vi inte kunde fika istället. Hon skulle oxå vart med på träffen men efter sitt BM besök hade hon så ont i beckenet så det fick bli en lugn lunch istället.
vi möttes upp på linnégatan och gick och fikade på TinTin.
Vet inte vad det är med carro men båda gångerna som jag träffat henne med Elin så sover Elin som en stock hela tiden och går inte att väcka... men så fort vi hade skiljts åt och jag skulle på vagnen gissa vem som vaknade då. men nu tycker jag allt att Carros lilla böna får ta och titta ut.. dels för den mammas skull innan hon förgås av både det ena och det andra och dels för att vi andra är så nyfikna på vem det är som är där inne.
   
så gott kan man sova när man får ligga på carros mage!!! :-D


Sen nere i nordstan mötte jag upp syrran och hennes kompis Emma så det blev en snabb fika där med. Fick även chansen att utforska ammningsrummet på åhlens... mycket smart ide det där känned mycket bättre att få sitta så även o det var ett vldigt spring på alla mammor men man störde ingen med amningen. Knepigt att inte fler ställen har tagit efter detta.... och varför byggs inte cafen för mammor... det hade juh varit världens ide.... kan tänka mig att cafe ägare är bra trötta på barnvagnarna då de kommer i trupp... tänk då om det hade funnits ett ställe som var gjort för oss och som var lätt framkomligt... alla hade juh tjänat på det igentligen och ingen hade tagit illa vid sig av varken ammande mammor eller skrikande bebisar eller barnvagnar som är i vägen.
Hann med att gå en sväng inne i stan inna jag mötte upp fredric på centralen för att äta middag tillsammans.
Sen blev det premiär tur med barnvagen på Pendeltåget hem... hur smidigt som helst så det blir nog fler gånger man tar tåget hem.

Kommentarer
Postat av: Carolina1979

Hahaha - jisses vilka bilder ;) Tack iallafall för en mysig stund! =) Kram

2007-07-25 @ 22:06:54
URL: http://www.carolina1979.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0