En månad!!!!

Det är inte klokt vad tiden går fort. Nu är stumpan redan en månad gammal. De här fyra veckorna har bara rusat förbi.
Hon är så glad och go på dagarna och mycket mera vaken nu. Skall vara med överallt och tittar med stora nyfikna ögon på allt. När hon ligger på skötbordet försöker hon sig på att prata och får fram de mest knepiga ljuden och sen skrattar hon åt sig själv.
Nu sover hon inte lika länge på morgonen däremot så när mogonmålet vid sex är avklarat är det bara att gå upp med stumpan som ler och är glad. brukar bli en stund i babysittern så jag hinner få i mig en kopp kaffe så jag vaknar till ordentligt. Vid tio brukar hon somna efter att ha ätit och sover då ett par timmar. Det är då man passar på att ta hand om hemmet.
Eftermiddagarna bara svichar förbi då Elin är vaken mycket och kräver mycket uppmärksamhet.

I torsdags var vi ivägtill BVC igen och denna gången fixade jag att både gå dit och hem men det kändes i korppen både på kvällen och dagen efter.. märks hur otroligt otränad man har blivit.
Nu har hon vuxit och är 53.4 lång och väger 3720... inte klok vad fort det går men det märks på kläderna att hon blivit längre för en del kläder i stl50 kan hon inte ha längre och de i stl62 sitter mucket bättre på henne nu.
'Fick en ny tid på fredan den 26 då jag äntligen skall få träffa Linda som vi skall ha framöver.

I fredags var vi iväg på 80-årskalas hos min farfar och fick träffa alla på pappas sida så nu har alla där träffat Elin. Och som vanligt när man är borta skickas hon från famn till famn. Men det störde nog itne Elin för hon sov mer eller mindre från det vi kom till vi gick vaknade för mat en gång men somnade snabbt om.
Lagom tills det var dags att åka hem vaknade Elin och var jätte pigg och glad så kamrorna hos mina släktingar gick varma för att hinna få lite kort på na.

Lördagen var Fredric ute i garaget hela dagen och jag och Elin hade en riktig mysdag hemma. Vet inte om det är väder växlingarna som gör det men ajg var riktigt slö och trött så det blev inte gjort så mycket men mysigt hade vi det. Sen har vi börjat ge Elin lite tilllägg för att se om hennes skrik perioder på kvällarna kan bero på att hon är hungrig och inte får tillräkligt från mig.
Första natten hon fick det var en ren katastrof och hon spydde upp allt.... fy bubblan vad det luktade. men nu har vi börjat få kläm på hur vi skall göra för att hon skall få behålla det. Dels får hon mindre sen får vi ta bort flaskan lite då och då så hon inte får i sig allt så fort.

Söndagen var oxå en rätt lugn dag då Elin sov mycket så jag passade på att göra det samma... tar på en att gå upp halv sex sex varge morgon. Sen har Elin blivit jätte duktig på att sova i sin säng nu. så fort hon ätit klar på kvällen och natten lägger jag ner henne och hon somnar då lungt. Det gör dels att jag sover bättre i min egna säng... antagligen slapnar jag av bättre och vågar röra mig då det inte ligger ett litet knyte bredvid en.. sen så får jag och Fredric en annan närhet till varandra nu när hon ligger i sin enga säng.
I fredas när jag somnade i fredrics armar upptäckte jag hur mycket jag hade saknat och och hur otroligt längesedan det var man kunde göra det.

En av de få bilderna på mig och Elin tillsammans
image78

Kommentarer
Postat av: Cissi

Åh vad fina ni är!!

2007-07-24 @ 11:21:19
URL: http://cissinyman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0