Då var man inne i vecka 42 (41+0)

Som ni märker sitter jag fortfarande här hemma och magen är kvar. Men igår var jag uppe en sväng på antenatalavdelningen uppe på näl för då tyckte min Bm att jag hade går så länge med värar ochinget hänt sen att den lille har lugnat ner sig totalt från att vara sjövild.
det blev världens karusell när jag skulle iväg hade juh räknat med läkartid först idag men icke de ville ha upp mig så fort det bara gick. så efter mycket om och men lyckades både pappa och fredric komma loss från jobbet. Medans pappa körde hit så fick jag iväg angelica till mormor eftersom vi inte alls viste vad som väntade oss eller hur lång tid det skulle ta.
När vi kom dit så fick jag sitta med ctg och tydligen såg det bra ut vad det nu innebar.... hade några mindre Sd under tiden men inte alls så som jag haft på nätterna.
Sen var det dags för Ultraljud för att kolla fostervattensmängden. Samtidigt fick vi en guidad tur av den lille i magen. Var ganska häftit att se den nu aniktet såg man jätte tydligt händerna var knutna men man såg alla fingrar ja man såg allt jätte tyligt fast lite i taget då.
Fick även veta vart moderkakan var placerad och att den inte var ivägen och flödet från den var bra.
Det var inget fel på vatten mängden heller.
Sen kom det värsta undersökningen. och pesimist som jag är trode jag inget hade hänt men tydligen så hade det det. Hade öppnat mig en cm och tappen hade blivit mindre var bara ca 1,5 cm kvar av den så allt det onda hade varit till lite nytta.
Läkaren passade på att köra runt lite extra där inne så innan hon var klar var jag öppen två cm så nu har jag två kvar att försöka kämpa mig igenom här hemma.
Känndes lite ovärkligt när hon sa att on varit och klappat den lille på huvudet men fy satan vad ont det gjorde så nu har man fått en liten försmak av vad som väntar en i smärt väg.
Fick en ny tid på måndag för ställningstagande om igångsättning om den lille inte fått för sig att komma nu under midsommar helgen. Hoppas kan man alltid göra men efter alla falsklarm så tvivlar jag. Det återstår att se det.

Kommentarer
Postat av: 79

Grattis till lillflickan

2007-06-22 @ 21:46:26
Postat av: Cissi

GRATTIS!!!

2007-06-22 @ 23:25:45
URL: http://cissinyman.blogg.se
Postat av: becca

Grattis till lilla Elin! Var hos Carro igår och så bilden på henne...jättesöt!

2007-06-23 @ 12:32:19
URL: http://beckram.blogg.se
Postat av: Helén

Då var du mamma nu, Grattis.

2007-06-24 @ 08:34:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0