En midsommartjej blev det!!!

Ja nu är hon här det lilla knytet som har fått namnet Elin.
Värkarna började så smått redan dagen innan men med alla flasklarm man har haft så vågade jag inte tro på det. Runt fem på Fredagsmorgon gick jag upp eftersom de då var så kraftiga att jag inte längre kunde sova. Vid sju hade de börjar bli lite tätare men jag var fortfarande osäker så jag ringde upp till förlossningen på NÄL för att höra vad de tyckte. Det blev bestämt så eftersom de fortfarande var oregelbundna så skulle vi äta frukost i lug och ro här hemma och sedan ta oss upp.
Nä klockan var elva kom vi upp och de satte CTG på mig  värkarna var lite oregelbundan men kom med tre fyra minuters mellan rum. Sen var det dags att känna hur mycket jag öppnat mig. Till min stora besvikelse var jag fortfarande bara öppen två cm men tappen hade minskat ner till en halv. Och eftersom vi bor så långt borta blev vi beodrade ut att promenera runt till klockan var två. Nu vet jag hur varaenda korridor på NÄL ser ut kan jag lova. Vi hann även få i oss lite midsommar mat i form av sill potatis grädfil och jordgubbar.
När vi kom tillbaka var det dags för CTG igen och då var värkarna både tätare och starkare men nu var jag bara  öppen tre cm. så ut och gå igen fast denna gången blev de inte lika länge och långt då värkaran började bli riktigt jobbiga.
Kom tillbaka till rummet vid fem och nu fick jag värkligen andas mig igenom värkarna. Vid sex fick jag krypa ner i ett varmt bad som lindrade lite men det og inte så lång tid så hjälpte inte det heller. Då var det tillbaka till rummet. Vid sju tiden skulle min BM känna efter hur öppen ajg var och då var jag uppe på fem cm så nu fick jag äntligen börja med lustgasen.
Vi flyttades över till en förlossningsal där jag fick lära mig hur jag skulle använda masken. CTG kurvan visade nu att värkarna kom med två minuter imellan. När jag efter ca en timma frågade om vi kunde höja dosen på lusgasen för nu hjälpte den inte längre ( hade den bara på 50/50) kände jag mitt i en värk hur jag bara var tvungen att trycka på utan att ajg kunde styra det.
Snacka om att det satte fart på min BM hon kände efter och vips var jag öppen 9cm och hon fick brottom att plocka fram allt inför själva utdrivningsskedet. Hon blev lite stäld för detta hade hon inte alls räknat med.
Allt plockades i ordning och sen var det bara att krysta. tyvärr tog mna värkar lite paus lagom till detta så det blev ganska långt imellan men tack vara stöd och på puschning från Fredric så lyckades jag krysta fram Lilla Elin på bara en halvtimma. vägde
så klockan 20.32 på midsommaraftonskväll var lilla Elin ute. hon vägde 3480 och var 50 lång.
sprack tyvärr en del då hon hade en knytnäve uppe i ansiktet då hon kom ut men i övrigt gick allt otroligt bra. Så vid tolv på natten fick vi komma över till bb för att vila upp oss alla tre.

           
       

Kommentarer
Postat av: PellePop

UNDERBART att se lilla Elin igen och ett STORT GRATTIS åter igen. Hoppas snart få se henne irl
Kram på er

2007-06-26 @ 03:01:01
URL: http://pellepop.blogg.se
Postat av: Helén

Grattis, vilken underbar liten tös, en riktig liten goding, hoppas hela familjen mår bra.

2007-06-26 @ 09:26:39
Postat av: Kerstin

Jättegrattis till bebisen! Du har verkligen tryckt ut en riktig liten sötnos :D

2007-06-26 @ 14:35:28
URL: http://emoen.blogg.se
Postat av: Marcela

GRATTIIIIIIIIIS! LÄNGTAR TILL NÄR JAG FÅR TRÄFFA DEN FINA LILLA TÖSEN!!!!!!!!!!!

2007-06-26 @ 23:00:01
Postat av: sara

tänk vad länge sen

2009-03-24 @ 11:38:49
URL: http://zasata.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0