Första tiden hemma

Hjälp vad fort dgarna rullar på imorron är stumpan en vecka redan.
Här hemma har allt gått super bra och vi börjar komma in i vanorna ordentligt nu. Elin är å snäll och go så hon ter och sover mest de senaste två nätterna har hon bara vaknat en eller två gånger för att äta. Så när det väl är dags att gå upp så är jag riktigt utvilad.
Angelica är stolt som en tupp och har svårt att slita sig från Elin... men hon tycker det är lite tråkigt att lillan sover så mycket men det ändrar juh sig längre fram.
 Igår var vi iväg på östra för att ta PKU-provet . Fy vad de stack henne tror de fick böka runt med nålen fem gånger innan de fick å mycket blod de ville. Men Elin sa inte ett ljud hon låg bara och åt nöjt.
De vägde henne med och nu har hon slutat gå ner. hade gått upp 75g sen vi åkte hem i måndags så nu väger hon 3325g.
Sen fick jag otroligt mycket beröm för min maning med henne tror du man växte flera meter i ryggen när an fick de orden från en barnmorska.
Efter sjukhuset så åkte vi iväg och hälsade på lite släktingar till mig. Tänkte  vi kunde passa på när vi ändå hade bil och var i gbg.
Så först åkte vi förbi Gittan min pappas faster och efter det besöket blev det en sväng till farmor och farfar.
När vi var hemma igen i älvängen blev det premiärtur med vagnen för att gå och handla lite.
Elin hade varit underbart snäll under hela dagen och mest sovit men runt nio i ågr kväll så började hon gall skrika och det ändda som tröstade var att ligga till bröstet men det funkade inte hur länge som helst. Toill slut kom vi på att det var magen som bråkade med henne.. och efter mycket vaggande gungande och vandrande runt i lägenheten small det till i byxan.
Efteråt var hon hur lugn som helst. Så inatt har hon sovit som en liten Ängel. vi somande väl rnunt tolv sen var det mat vid halv fyra fyra och åtta var det dag att går upp.
Idag skall vi försöka ta oss iväg till apoteket så jag får köpt mig en pump... men det hänger lite på hur ont jag har. fick sitta med värmedyna för att det värkte så i mina ljumskar och rygg igår kväll så jag får nog vara lite försiktig idag.

        
                                  
          
                                                         

Kommentarer
Postat av: Cissi

Hon är ju bara SÅÅ söt!! :D Det gjorde ni bra ;)

2007-06-28 @ 16:42:46
Postat av: Carolina1979

Vad mysigt ni verkar ha det nu under Elins första tid, jättefina familjebilder! Bara att hojta till när ni orkar med besök - vill ju gärna komma o hälsa på underverket ;) (om inte annat så för att längta lite mer efter sin egen) Kram

2007-06-29 @ 15:03:28
URL: http://www.carolina1979.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0