Mostrar på besök

Nu har en vecka gått sendan lillskruttan kom till världen. inte klokt vad fort det går igentligen. Så segt som det var innan hon väl kom ut.
Igår var det dags att träffa Moster Frida för första gången. Frida kom upp på eftermiddagen och skulle sova över så jag fick lite sällskap då Fredric var ute med jobbet. Blev en riktigt mysig kväll med pizza jordgubbar och chips. var lite tomt här hemma utan Fredric. Frida la beslag på Elin större delen av kvällen vilket gjorde att ajg fick lite andrum samtidigt och som vanligt var Elin på sitt goda glada humör.

Tyvärr började dagen idag inte så bra vaknade vid fem av en fruktansvärd värk i ljumskarna och ryggen trodde jag skulle svimma men lite värktabletter och värmedyna fick det att släppa efter en halvtimma. Sen vid sex vaknade Elin för första gången och ville ha mat, somnade och vaknade först vid tio då jag fick ont för andra gången.... som tur var tog Fredric elin då så jag kunde gå ut och lägga mig på soffan.
Började nästan bli orolig att nått var fel efterförlossningen och jag skulle behöva åka in akut men min mamma har lugnat mig med att det gör så ont att få till baka sin kropp till ursprungsläget.... sen hjälper det väl lite på traven att jag har sytt en del med.
Runt elva var det dags för frukost och lite hiphip. passade då på att testa babysittern för första gången. Det gick rätt bra men jag tror hon behöver bli lite äldre innan vi fortsätter använda den. Men hon satt lungt och nöjd i den medans jag åt.
Sedan fick min underbara syster sig ett ryck och städade upp i mitt kök... har inte orkat göra så mycket med hemmet eftersom jag haft värk som kommer och går.
Vid ett dök min andra syster Terese upp och Emma som var med henne i Australien. Så Elin stormtrivdes då hon fick all uppmärklsamhet och skickades runt från knä till knä.
Nu är det lugna gatan här då Elin sover i vagen Fredric sover i soffan och Angelica tittar på tv... så nu får man passa på att sitta vid datorn lite.
I övrigt har Elin haft en riktigt vakne dag idag.... hon har inte sovit många timmar men har  varit på gott humör större delen så förhoppningsvis sover hon riktigt länge inatt med.

           
      


är tvungen att lägga in en bild på mig en vecka efter förlossningen






Kommentarer
Postat av: 79

jag är så glad för dig och fidde att ni har varandra.
lycka till i framtiden

2007-07-03 @ 22:24:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0