Nu är det äntligen Juni

Japp då var det sommar Juni är här och förhoppningsvis den lille med.
juni började underbart  hade bestämt med mamma att när de endå var här och lämnade av gräsklipparen och lite annat så kunde de köpa med sig räkor och lite annat gott för att göra goda smörgåsar samt lite öl till Fredric. Hade igentligen tänkt hinna iväg och köpa ett kort och lite blommor och överaska honom men dagen blev väldigt stilla för mig då jag hade mycket förvärkar.
När Älsklingen kom hem från jobbet hade han med sig den mest underbara bukett jag någonsin sett 22 blodröda rosor med selofan runt... viste itne riktigt vart jag skulle ta vägen när jag fick syn på dem... Hade juh missstänkt att han hade något på lur men inte en sådan enorm bukett som detta.
För er som undrar så Firade jag och Fredric ett år tillsammans den första juni.
Det bästa av allt hade juh varit om den lille hade velat komma med snacka om ettårspresent men tyvärr ser det ut att dröja med den biten.
Fredagen fortasatte med mys i soffan och massa goda räksmörgåsar och film... får fira ordentligt sen när den lille är ute och man orkar göra något.
                


På lördagen tog vi det lungt här hemma på förmiddagen fredric sprelade lite bilspel och jag satt vid datorn en del men tillsut bestämde vi oss för att vi inte kan sitta inna när det är så gott väder så det blev ut på en promenad... den blev väldigt kort för det dröjde inte länge fören jag fick så ont att jag inte orkade gå.
När vi kom tillbaka så skulle den nya gräsklipparen vi fått från mormor provköras och gräsmattan blev äntligen klippt... våran granne drog väl en lättnads suck kan jag tänka mig.
Sen blev det middag ute något så enkelt som spagetti och köttfärsås. Satt en stund ute men vidne blev rätt kall på kvällskvisten så vi gick in och kröp ner i sängen och tittade på film.
    


Söndagen började lika lungt som lördagen. jag vaknade före fredric och gjorde iordning frukost sen blev det mys i sängen och titta på tv sen vid halvtvå tiden dök angelica upp efter att ha varit på kalas hos sin kusin som fylde två år... tyvärr orkade inte vi gå på grund av all värk jag har och har haft och det blir bara värre och värre med den.
Vid tre gick vi iväg och handlade det var helt ljuvligt ute och det tog tid för vägen dit skulle Angelica gå på alla gräsmattor eftersom hon gick barfota och på vägen hem tog vi en glass paus.
Middagen bestod av grillspett och kokt färskpotatis så nu har man även ätit årets första färskpotatis.
Kvällen har mest gått åt till att sitta sitlla för min del fick ruggiga sammandragningar under middagen och ont i ryggen har jag haft större delen av dagen. Angelica har lekt med sina hamstar som är här på besök i en vecka och fredric sitter och spelar tvspel.
Nä nu är det dags att få Angelica i säng det är skola i morgon och jag skall till barnmorskan för förhoppningsvis sista gången.

           


   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0