Övertid

Ja då sitter man här en dag efter det var sagt. och idag går tiden långsamt. Märkligt nog så har jag inte haft så lite ont på över en vecka som jag haft igår och idag. bara några enstaka SD som gör ont men inte så mycket mer.
Var hos Bm igår och hon blev riktigt förvånad när jag dök upp igår det hade hon inte räknat med.
Igår uppskattade hon vad den lille väger och hon trodde någonstans på 3800-4000 så det är en medelstor bebbe där inne. Hjärtljuden låg lågt som vanligt och var bara på 128 denna gången. Tydligen så passar en lille på att sova när jag är där för annars är det en riktig vildbatting jag har där inne är öm i magen så mycket rör den sig på kvällarna. Blodtrycket var bra som vanligt och magen hade vuxit en halv cm sen sist och låg nu på 37,5. Vi diskuterade lite om vad som skulle hända beroende på hur långt jag gick över och vilka undersökningar som kommer göras. Först efter 14 dagar kommer jag skickas till förlossningen för läkarundersökning då de kollar fostervattensmängden och CTG kurva för att se att allt är bra med den lille. Kommer antagligen få göra dessa kontrollerna i gbg eftersom det blir svårt för mig att åka till värnersborg varannandag då man skall gå på dessa. men föda uppe på Näl kommer jag göra i alla fall.
Min BM trodde inte att det skulle bli aktuellt med undersökningarna för när jag nämde att alla min värk var borta mer eller mindre och jag sov bättre än på länge så bara log hon och sa Lugner före stormen. Tydligen är det jätte vanligt att allt är som bortblåst innan det drar igång ordentligt precis som om kroppen tar en liten paus innan den får jobba som aldrig förr.
Men idag får den inte komma Fredric har tagit bilen till jobbet för att åka till borås efteråt och köpa lite delar till bilen så han kommer hem sent och han vill få någorlunda ordning på bilen innan lillen kommer.

lite bilder på mig i vecka 40
      


min mekar kille

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0