En helg full av aktiviteter.

Då var den efterlängtade helgen här pengarna satt på kontot och Angelica var så uppspelt att hon höll på att krypa ur sitt eget skin.
PÅ fredagen var jag iväg och shoppade ihop med lena lite på ale torg och fick köpt amningsbh kläder till Angeica och mat hem.
Kvällen fortsatte med massa gott och mys framför tv och för min del en smygende värk som inte ville ge med sig... den började i ryggen men juh senare det blir dest o ondare gjorde det och nu satt det även i ljumskarna och magen... ett tag kom och gick det tätt och regelbundet och min första tanke var att det är så typiskt om den lille får för sig att komma inatt bara för att vi har planerat massor. Vid ett tog jag panodil för att se om det släpte men nä och emellanåt var jag tvungen att andas igenom värken.. men envis som man är ringer man inte förlossningen och pratar med dem utan avvaktar till morgonen. Mycket riktigt runt fem sex på morgonen lyckas jag somna.
jag vecka 37


Lördagen börjar med att Angelica kommer in tidigt och undrar om vi inte kan komma upp snart så vi kan åka... klockan var sju... men hon tittar på tv ett par timmar så vi kommer upp vid nio. Det jag möts av får mig full i skratt samtidigt som jag är tvungen att tala om att det kanske var lite galet det hon hade gjort.
Hon har satt tatueringar i hela ansiktet och på hela kroppen hon såg inte klok ut... och hur stolt som helst visar hon upp alla. Som tur är vet min kära sambo hur man lätt får bort dem så de i ansiktet åker bort resten fick hon behålla.
image25


Efter frukosten bär det väg in till stan där det blir lite shopping för oss alla i en-två timmar sen bär det iväg till Bus och lek Landet på backa plan... 5000kvm lek för barnen... de fick sina armband och vi skrev upp våra nummer sen var det bara att släppa iväg dem de höll igång i fyra timmar och var totalt genom svettiga och helt slut innan det var dags att gå hem. Själv kunde jag knappt röra mig utan att det hugg i magen så jag fick vackert sitta ner och ta det
lungt.
                        
     

På söndagen var det dags för storstädning  här hemma Angelica den stackaren har fått springmask så nu skulle det medicineras och städas... började med Anglicas rum och det kändes som om jag aldrig skulle bli klar kroppen var inte alls med p¨å noterna men det var bara att bita ihop för städat skulle det bli. Det stora sovrummet tog fredric nästan själv för då orkade jag inte längre. vardagsrummet tog vi tillsamans. Efter en efterlängtad kopp kaffe var det dags för middag som idag blev köttfärslimpa väldigt uppskattat av sambon. När vi satt och åt kände jag hur mina fötter bara domnade bort... och jag trodde knappt mina ögon när jag tittade ner på dem. De såg ut som två stora klumpar och kändes som svampar... hade nog samlat på mig en del vätska under dagen. Fredric bullade upp i soffan med kuddar så jag kunde få upp fötterna och sprang och passade upp mig resten av dagen.
under natten hade jag som vanligt ont av förvärkar.. .det tycks vara melodin just nu.

mina "små" fötter

Nej det går inte att stänga av mig HIHI

Då var det måndag och klockan åtta stod lena här utanför.. .då var det dags att åka ner till Ullared. Vagnen blev snabbt fylld där nere. Det var kläder både till Den lille och Angelica opch Fredric sen har jag äntligen fått inhandlat allt det småplock som man väntat att köpa in i det sista så nu har jag allt förutom ett paket blöjor och en bebis... Trode jag skulle få en utskällning när jag kom hem med sex överfulla kassat med klä'der och saker men fredric bara log åt mig och tackade för det jag hade hittat till honom.
Såå nu hålls det på att tvättas har ett bärg av tvätt eftersom alla sängkläder vi hade framme skall tvättas och allt annat som låg framme... sen tvättas allt nytt jag fick köpt igår med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0