1år, 26år och första advent

Ja det var en hel del att fira igår :-D I fredags började allt med att vi fick en glad överaskning från Alebyggen med en utbetalning på fem papp.... jippi denna månaden var räddad. firade det hela med att köpa mig två nya plagg en tröja och skjorta till mig själv. Sen åkte jag och Elin ner till mamma. När vi kom dit bjöds det på revben och elin tuggade och åt men fick väl mest i sig chips. Lagom tills Fredric skulle hämta mig somnade hon så det blev inget jobbigt hejdå denna gången. Eftersom fredric och jag skulle åka hem själva så lyckades vi få med oss mitt stora akvarium hem :-D Äntligen skall jag få starta upp det igen. På vägen hem tog vi en tur till sisjön och köpte oss lite saker och även en tur förbi systemet han vi med.... inte allt för ofta man är där inne kan jag lova.   Lördagen började med att jag vaknade av att det var så tyst och lungt hemma.. var juh bara jag, Fredric och hunden hemma... vilket inte tillhör vanligheterna. När fredric vaknade bar det iväg till akvarieaffären här i nol för att köpa lite sand och växter. fick även lite annat på köpet. sen var det hem och börja göra iordning allt.. tog väl lite längre tid än vad vi hade tänkt men men fint blev det. På kvällen hade jag och Fredric bokat bio biljetter på bergakungens biosalong. Kvällens film var den nya bond filmen... varken jag eller Fredric tyckte att det var någon höjdar film men rätt oki endå. Det var själva grejen att få gå på bio själva en kväll som vi fick. Sen när vi kom hem kröp vi ner i soffan och öppnade oss en varsin öl bara tog det lungt.

  

Söndagen då stod det en hel del på schmat. började med att Angelica kom hit vid tolv tiden. och vid två åkte vi iväg till zooaffären och köpte lite fiskar. Eftersom jag hade fått filtreringsvatten tidigare så kunde jag släppa i fiskar mycket tidigare än man brukar. Så det blev lite guppy tetror och malar. Angelic var eld och lågor över de nya husdjuren. Efter vi hade slängt i oss lite smörgåsar bar det av till Liseberg. Idag var det exakt ett år sedan som jag och Fredric vigde oss uppe i tornet... så givetvis blev det en tur upp där. Lena och Moa var också med. Baren fick åkaband så de kunde åka så mycket de ville under kvällen medans vi vixna gick runt och tittade på julmarknaden och spelade på hjulen. Lite vinster blev det för oss men Lena plockade hem alla de stora som vanligt Sedan var vi juh tvugna att äta varsin sovas. (kebab med renkött) vid åtta var det dags att röra sig hemåt. vi skulle juh hämta upp lilla Elin med hemma hos mina föräldrar.
   
 

När vi kom hem och barnen var i sina sängar så försvann fredric iväg en stund... Det visade sig att han höll p åatt slå in lite presenter till mig. och gissa vad det var om inte en hel Låda med salta katten så nu har jag så det räcker och blir över i ett halvår framöver. Efterso mdet var första advent så myste jag och Fredric med lite glögg och lussekatter innan vi kröp ner i sängen. Givetvid vaknar lilla Elin och kan inte somna om. För andra natten i rad vaknar hon med nässelutslag över hela kroppen som kliar så hon blir tokig. har ingen aning vad det beror på. de är borta på dagen men kommer på kvällen när hon skall sova. Men Enligt sjukvårdsupplysningen var det ingen fara så länge det inte satte sig vid munnen och ögonen på henne. Så jag har mer eller mindre suttit uppe hela natten med Elin... hon somnade tillslut av utmattning vid sex på morgonen. Vi får hålla tummarna för att hon slipper eländet ikväll nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0