Det går åt rätt håll

Äntligen har febern gått ner på Elin. Funderade på ett tag om det aldrig skulle vända med hennes höga feber. Var iväg hos läkaren i tisdags där de tog massa prover på stumpan. Allt som allt tog det tre timmar då de i receptionen skickade oss till fel väntrum från början och när jag äntligen lyckades få tag i någon för att fråga varför vi fick vänta så länge då fanns det ingen läkare som hade tid med oss.... tillslut var det en som klämde in oss mellan sina patienter.
Proven visade i alla fall inga bakterier och sänkan var lite förhöjd så det rör sig antagligen om en virusinfektion som tagit illa på henne. Fick intyg i allafall att jag skulle vara hemma resten av veckan med Elin nu. Stackanr har varit hemma sjuk i två och en alv vecka nu.

Igår så försökte jag få till lite julstämmning här hemma då det inte blev något lussebak hos min mamma. Moa och Lena kom upp så töserna fick bakat en hel del pepparkakor. Givetvis lyckades jag nästa bränna varenda plåt men de går att äta i alla fall... får väl se om inte jag och Angelica gör en omgång till nu innan jul som blir lite bättre.
Sen plockade jag upp alla tomtarna ur julpyntslådorna så Moa och Angelica fick pynta hela övervåningen.
Efter de var färdiga fick jag och Lena en egen föreställning av barnen med massa julsånger.

Iom att Elin varit dålig och i stort sätt vaknat en gång i timman på nätterna var jag helt slut när gubben kom hem igår. så det fick bli pizza till middag. När Elin äntligen hade somnat vid sju halv åtta tog det inte många minuter fören jag själv somnade på soffan och blev väckt runt tolv av gubben som tyckte jag skulle ta och lägga mig i sängen istället.
Men idag känner jag mig hyfsat pigg tackvare det.
Får se om inte jag och Elin skall ge oss ut en stund i snön och leka nu har hon varit inne så mycket att hon behöver få komma ut och få lite frisk luft med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0