Tiden den rusar iväg snart är tösen stor

ja det är inte klokt i slutet på denna månaden så blir min "lilla" tös hela åtta månader.  hon blir mer och mer en egen person och har en vilja av stål kan jag lova. Går det inte hennes väg då får man veta det med.
Nu mera sitter hon och leker. hon kan sitta riktigt länge och prata o ch vifta med sina leksaker... favoriterna är de gyla figurerna man skall passa in i pysselbollen. det bästa är när syrran stoppar i alla för att ta ut dem på golvet igen.
             

Lillfia har även fyra tänder på gång just nu. Två av dem har kommit fram och de andra två är på väg så nu kan hon verkligen bitas och onte gör det med.
hopn har även lärt  sig att härma mamma när jag säger jajja till henne och hej. Men jag kan lobva detta är en riktig pratkvarn. Hon sitte rpå golvet och pratar för glatta livet och gestikulerar med hela kroppen. imellanåt kan hon låta riktigt allvarlig och bestämd.. ja nästan arg för att nästa sekund pladra på lika glatt igen.
Hon älskar att vara ute så fort vi kommer utanför dörren skrattar hon och blåser det lite blir hon ännu gladare... märkig unge det där. Den nya vagnen är jätte poppis då hon sitter framåtvänd och kan se allt nu.. så vem har tid att sova när vi är ute på promenad. inte Elin i alla fall.
så som ni märker rullar det på i en faslig fart här hemma Elin visar nya färdigheter varge dag och hon växer så det knakar.
På måndag är det dags för BVC då det är vägning,mätning och hörseltest... skall bli spännade och se vad denna klump väger nu jag gissar på at hon har kilat över nio kilos strecket nu för jisses vad tung hon har blivit.. och lång.
      


igår var vi iväg och Hälsade på hemma hos bästa vännerna Oliver och Carro. Är så kul att se nu när Oliver och Elin har upptäckt varandra och kan sitta och leka. de snor varandras leksaker och pladrar på som aldrig förr. skall bli spännadne och se hur bra de kommer komma överens framöver... förhoppningsvis lär sig Oliver att ge igen på retstickan Elin. Många roliga studner väntar oss i sommmar i alla fall.

i Övrigt har det landat en liten nyfödd i släkten i söndags.. ( hjälp måns är snart en vecka gammal) Fredrics bror fick sin andra son 50cm lång och väde 3700g. så nu väntar vi bara på att hans syster skall klämma ut sin med så är denna omgångens ungar ute hehe... Själv börjar man så smått gå i tankarna för nummer två... hade det inte varit för att vi bor så trångt just nu så hade jag nog redan kunnat tänka mig att starta verkstaden... men det får vänta till jag vet att vi kommer flytta. men bebis sjuk det är man helt klart.
vi får väl se vad 2009 kan för med sig i bebisväg hehehhe

Kommentarer
Postat av: Terese

Uppenbarligen lyssnade inte Elin på mig när jag sa till henne att inte växa mer tills jag kommer hem. Det e ju inte samma bebis som jag höll innan jag åkte, man kan riktigt se på bilderna att hon har en egen personlighet nu. Bara så du vet så kommer jag kidnappa henne när jag kommer hem i sisådär 4 veckor ;) Hon kommer väl bli livrädd när det kommer en främling haha. Inte så långt kvar nu, jag har varit här i 5 månader nu och det e bara 4 kvar tills vi kommer til Sverige =) Ha det så bra. Kramar till hela familjen

2008-02-12 @ 02:32:04
URL: http://terese85.blogg.se
Postat av: Gossip Girl

I'm back!

2008-02-14 @ 15:22:33
URL: http://recommend.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0