Nytt år Nya tag!

Ja då har 2008 börjat och det snurrar på i samma otroliga fart som innan. Jul och nyår har bara rusat förbi en. men trevligt har det varit.
Bilder finns att avnjuta i bilddagboken.
men nu har jag bestämt mig... nu skall alla mina extrakilon bort skall ner någonstans runt 25-30kg. Kroppen mår inte bra som jag ser ut nu. har ständigt ont i ryggen. har knappt någon kondis alls, vilket jag märkte när jag var inne och jobbade lite extra.

så jag har delat upp allt i små mindre mål för att lättare kunna nå det stora målet

startvikt 99KG 080105

Delmål 1 95kg      köpa mig en våg
Delmål 2 90kg      köpa nya lakan till sängen
Delmål 3 85kg      klippa mig
delmål 4 80kg       införskaffa köpmansdisken till köket
delmål 5 75kg       köpa nya vår/sommar kläder

Som början på min motion har jag börjat ta ´raska promenader med hunden 3x30min och det känns i benen kan jag lova. sen till det gör jag situps.... och förhoppningsvis så dyker träningsvideon som jag beställt upp i brevlådan denna veckan med så jag kan sätta igån med detta med.

kommer även mäta mig en gång i månaden. är oftast lättare att se om träningen ger resultat genom mätning sen äger jag ingen våg just nu heller.

så här kommer den fruktansvärt hämska sanningen Om mina mått
080107

Överarm          40cm
Lår                  68cm
Knä                 45cm
Stuss               117cm
undre mage      119 cm
övre mage        111cm
byst                  116cm

Mitt absoluta drömm mål är att komma ner till 70Kg innan det är dags för nästa skrutt och som belöning om jag skulle lyckas med denna bedrift är att hela familjen åker iväg en helg till danmark och roar sig =)

håll nu tummarna för jag skall banne mig klara detta

Kommentarer
Postat av: Cissi

Det är klart du klarar det gumman =) Man klarar allt man vill klara!! Håller tummen för dig =)

2008-01-09 @ 10:34:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0