Det börjar likna ett hem äntligen!!!

Det var svårt att tro då vi stod här mitt bland alla lådorna första kvällen. Skata men säkert börjar det likna ett hem mer och mer gardiner är uppe i alla rummen och de flesta möblerna är på plats. Större delen av alla lådor är dessutom uppackade. Det som står kvar i vårat lager utrymme på övervåningen är nu till större delen Fredrics grejjer som han skall få ordning på där uppe.
Vårat sovrum är äntligen ett sovrum och inte en lagerlokal för diverse saker. Det rummet som känns mest trist är väl Elins än så länge men vi har önskat oss presentkort på IKEA i julklapp och födelsedags presenter för att kunna köpa till lite saker till hennes rum så det skall väl bli ordning på det med till slut.
Sen skall vi klura ut vart vi skall göra av det som står kvar ute på framsidan... vårat föråd är juh bara hälften av det vi hade innan. men vi får väl ta Låda för låda så skall väl allt komma på plats så småningom.
Sen skall jag även äntligen få upp mitt stora akvarium som jag skall starta igång igne för första gången på tre år.  Det kommer bli skitsnyggt här i vardagsrummet får bara se när vi lyckas få upp det med. Förhoppningsvis blir det lagom till nästa löning så jag kan börja ´köpa saker då.

Elin har väl lite svårt för eget rum framför allt på kvällarna då hon kan vakna och vara jätte ledsen men samtidigt tror jag att det kan vara en reaktion på själva flytten hon har nog undrat vad tusan vi har sysslat med här hemma.

Förutom komma i ordning och njuta av semestern är det väl min operation som står här näst i planeringen. så jag hinner bara komma tillbaka till jobbet och jobba en dag innan det är dags att gå hemma sjukskriven.. vilket blir minst en vecka i alla fall. Förhoppningsvis får de bort alla cellförändringar denna gången så jag slipper göra om detta igen. börjar bli lite less på det nu när det är tredje gången jag skall in för det. så på onsdag nästa vecka är det jag som ligger på operationsbordet.

nä nu är det väl dags att packa upp en låda till så något händer här :-D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0