En ledig dag i solen

Helgen har sprungit undan. Även om man har jobbat långpass både lördag och söndag så gjorde vädret att det inte kändes så farligt långt endå. Tyvärr går juh dagarna man är ledig lika fort de med.

Dagen idag började med att jag fick ett sms om att en kompis var på väg hit upp. Sen vaknade Elin som hade somnat bredvid mig på morgonen. Vi gick upp åt frukost och tog på oss i godan ro. Vid nio knackade det på dörren. Efter en stund ringer en arbetskamrat till mig och tjötar lite. Sedan kommer hon på att vi kan juh komma hem till henne hon bor inte allt för långt ifrån mig. Sagt och gjort vi plockar över bilbarnstolen till min väns bil... jag lyckades efter liter ilskna ord men tillslut satt den där. När vi kommer upp till Andrea ligger solen på och där hon har bordet är det helt vindstilla. Med andra ord parkerade vi oss där. Elin var lite blyg i början men efter ett tag släppte det och hon började röjja runt som bara den. Efter lite mat vid elva var Elin helt slut och somnade gott i resesängen som Andrea gjorde iordning. De andra gav sig iväg och köpte lite lunch medans jag satt ute i solen och gottade mig. Elin måste varit trött för hon sov i över två timmar. Man kunde juh inte tro att hon var nyvaken för det tog inte lång tid innan det var full fart igen och hon Dansade,hoppade och sjöng för sig själv på uteplatsen.


Sedan var det dags att röra sig hemåt... har juh lite att göra hemma men har redan fått tvättat en maskin tvätt varit ute med hunden och damsugit.
Vill ha allt tvättat innan vi åker upp till värmland på Långfredag. Skall bli riktigt skönt att få komma bort från hemmets fyra väggar en helg.
Har lite mer att fixa hemma sen blir det ut i solen igen... misstänker att vi är två som kommer sova riktigt gott ikväll efter all frisk luft.

vad har ni andra hittat på i detta underbara vårväder

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0