Mammaledig...

alltså vara ledig från att vara mamma. det var jag igår i alla fall. Efter jobbet igår gick jag hem till Lena där det bjöds på super god mat. Sen blev det en skön slapparkväll i hennes soffa. Elin och Fredric fick klara sig sjäva hemma. Jag sov över då vi skulle iväg tidigt idag. Hade lite svårt att sova Dels sov man inte i sin egna säng sen saknade man att ha Fredric brevid sig... en annan förklaring kan ha varit att Lena har så förbenat varmt hemma.

Sex i morse ringde klockan och jag fick väckt både Moa och Lena. Vi hade inte jätte bråttom då Moa skulle vara i skolan först vid åtta så det blir lite frukost och kaffe i godan ro. jag och Lena gav oss iväg efter vi lämnat Moa. Efter vi var klara med det vi skulle göra på förmiddagen bestämde vi oss för att överaska min syster på Allum. Hon blev lite smått paff när hon fick syn på oss i butiken. Hittade i alla fall en stor bok om trädgård som hon skulle köpa för personalpris till mig. Vi tog oss en stadig lunch sedan blev det fönstershopping i två timmar innan båda våra ryggar så ifrån. Framför allt Lena led verkligen med henne när hon kanppt kunde sätta sig i bilen den stackarn.
Gullig som hon är så körde hon hem mig. I bilen på vägen hem kände jag hur otroligt trött jag var. Hade svårt att hålla ögonen öppna så efter Lena hade åkt la jag mig på soffan och sov en stund innan det var dags att hämta Elin och börja med maten.
Nu blir det en lugn kväll eftersom man skall upp tidigt i morgon och jobba igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0