Nästan lite Sommar

Dagen idag började som vanligt. Släpade mig upp när klockan ringde vid fem för att ta på mig och ge mig ut med hunden. Det vr riktigt kyligt ute och dimman låg tät. Var rätt trött efter bara fyra timmars sömn. Blir så ibland då man går från att jobba kvällen till att börja tidigt på morgonen. På vägen till bussen ringde jag upp mamma som vanligt. Det ljusnade ganska fort och när vi närmade oss GBG så hade Dimman nästan försvunnit.
Redan vid åtta då vi börjar att gå ut till våra pensionärer så visade solen sig... Det kändes i luften att det skulle bli en underbar dag ute. Det bästa med det fina vädert är att alla är på så gott humör både arbetskamraterna och vårdtagarna. hela dagen har flutit på som bara den idag och man har tagit varge chans att få en stund i solen. Har även fått putsat rutorna hemma hos två av mina vårdtagare idag så nu har jag bara tre kvar. Får se om jag inte kan hinna med några i helgen eller i början på nästa vecka.
Runt Elva möttes jag Lena och Sara upp vid torget och köpte oss en varsin glass som vi avnöjt mitt ute på torget i solgasset.
Helt plötsligt var halva dagen gjort.
Kom på vid ett att jag skulle hem till en vårdtagare jag haft i många år nu och hon Fyller 90 på fredag så jag tog mig svängen förbi blomseraffären och köpte en liten rosbuske som satt i kruka. Vet att hon igentligen inte alls vill veta av sin födelse dag men nått litet ville jag ge i alla fall.
Det blev att vi tog en fika tillsammans ute på balkongen och hennes son kom förbi en stund med.

På vägen hem fick jag en chans att sitta i solen igen då det var 20min tills min buss skulle gå men det blev så varmt att jag fick ta av mig till t-tröja.. folk trodde nog inte jag var riktigt klok. På bussen hem somnade jag gott med lokalradion i örat och vaknade fem minuter innan jag var hemma. Sen var det ut med hunden på en timmas promenad i det underbara vädret innan jag skulle hämta upp lillskruttan.

Så nu sitter man här och ser ut som en kräfta i ansiktet och känner hur det hättar... får nog tänka på att smörja in mig imorgon när vi är ute. Är Ledig imorgon och förhoppningsvis så är vädret lika fint då
Hoppas ni andra har haft det lika gott som jag i solen


Kommentarer
Postat av: Terese

Jag brände mig också igår, satt ute och läste igenom lite anteckningar i 10 min å brända mina axlar som fääen...fast här e ju solen lite starkare =P Låter som att livet flyter p för er där hemma, härligt! här flyter d också på, tiden går så fort så jag hinner knappt med. Nu ska jag dricka mitt kaffe och de mig av till skolan för att avverka 2 tentor =/ Krama lillskiten från mig

2009-04-02 @ 00:27:58
Postat av: Amanda

Underbart väder var det igår! Jag är glad att jag vågade mig ut med lilleman trots allt. :o)

2009-04-02 @ 07:52:51
URL: http://creyla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0