vardag igen och en snorig tös

Nu var det tillbaka till vardagen igen. kan lova att det var riktigt tungt i morse när väckarklockan ringde och man var tvungen att masa sig ur sängen. Undra om inte hunden var lika trött som jag när vi gick våran lilla runda i morse för den gick extremt långsamt idag.
Somnade till en stund på bussen på vägen till jobbet men vaknade som tur var till precis innan jag skulle av. Iofs hade det inte kunnat hända så mycket mer än att jag skulle bli sen till jobbet.
Hela dagen idag har jag gått som i ett töcken och inget har blivit som jag planerat det på jobbet. Tydligen är mina pensionärer lite krasliga av sig och orkar inte med dusch och städning idag.
Sen har vädret varit lite skumt idag som bidragit till en huvudvärk som inte varit av denna värld... tur att man aldrig går hemifrån utan tabletter. Det har viserligen varit rätt varmt och gott men först var det disigt och så mulnade det på och slängde några regndropar sen kom dissolen tillbaka och när jag skulle åka hem mulnade det på igen.
Med andra ord blev det ingen grillning idag får se om man har vädret på sin sida imorgon istället.

Elin blir bara mer och mer snorig.. vet inte om man märker av det mer nu när vi är hemma och inne mycket mer för näsan rann konstant uppe i värmland men då var hon inte så tät och hostig som hon är nu. Är ledig imorgon i alla fall så hon får en dag hemma sen får vi väl se om hon fixar dagis på torsdag... de har juh i alla fall inte hört av sig något idag därifrån så det måste juh funkat bra med andra ord. Men hon är helt slut ikväll får se hur länge jag lyckas hålla henne uppe... tänke försöka till åtta i alla fall så jag får lite sovmorgon imorron. Skulle verkligen behöva få sova ut ordentligt.
Igår skulle jag fått sova och Fredric skulle ta Elin men gissa om det inte var en dam som smet upp till mig på övervåningen och satt och kletade godis i håret på mig så jag skulle vakna.... sådant får hon inte för sig när pappa ligger kvar i sängen och sover.... Är väl inte meningen att man som mamma skall få sovmorgon.

nu skall jag ta hand om disken och plocka lite innan man kan sätta sig och ta det lungt för kvällen... Elin sitter klistrad framför svampbob så man får passa på


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0