Vin och tacos

Idag åkte jag, Elin och Angelica ner till min mamma efer Angelica kom hem från skolan. På vägen ner somnade äntligen Elin efter myclet om och men.. hon sov bara en halvtimma runt elva mitt på dagen. Tyvärr blev inte denna sovstund så lång den heller då hon vaknade ganska snabbt då hon hörde min bror som kom ner för trappan.
Först när vi kom dit blev det kaffe och lite mackor i väntan på att min Syster frida skulle komma hem. Hon var mer än lovligt stressad när hon kom. Visade snabbt vad hon hade fixat som vi skall ge marcela i bröllopspresent i morgon.
Medans Frida badade fixade jag och mamma middagen och ungarn satt och lekte vid köksbordet.
När vi satt och åt och pratade kände jag verkligen hur mycket jag saknade det.. här hemma slänger alla bara i sig maten så går de från bordet så fort de är färdiga. Hemma hos mamma sitter vi alltid länge och pratar om ditten och datten. och gärna ett glad vin eller två till.
Efter maten fortsatte barnen leka med leran mamma hade köpt till Elin.. såg lite roligt ut då åldrarna på de som satt med leran var rätt varierande. Elin på två år Angelica på nio och så min bror på 17 som kivades med Elin om verkygen han ville använda. Kan lova att det såg rätt roligt ut.
sist kvar vid bordet blev jag, syrran och mamma och då blev det givietvis en del tjejsnack och lite mer vin.
Var en riktigt mysig kväll ångrade bara att jag inte tog med mig lite vin hem med... ja ja lätt att vara efterklok.
vid halv nio hämtade Fredric upp mig och Angelica så nu är Elin kvar hos mamma under helgen då jag skall jobba.
nu får ni ha en trevlig kväll för det skall jag ha
kram

Kommentarer
Postat av: Jenny

Önskar dig en super fin helg, kram Jenny

2009-04-04 @ 00:01:50
URL: http://jennyn.blogg.se/
Postat av: Carolina

Du har en award att hämta hos mig! kram

2009-04-05 @ 14:33:34
URL: http://carolina1979.blogg.se/
Postat av: Wojtan

Hej



Kikar in och önskar dig en bra start på veckan. Lägger till dig på Bloglovin i min Mammablogg Gala grupp så att jag kan fortsätta att följa dig.

SEr att du också bor i Göteborg. Jag bor i Billdal.

Kram Wojtan

2009-04-06 @ 14:02:06
URL: http://wojtansblogg.se/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0