kompledig+Åska=städat hem

Efter min superlånga helg på jobbet skrapade jag ihop 16timmar komp. Hade tänkt ta ut det i pengar först men så såg jag att jag skulle kunna ta ut en hel dag idag. kan lova att det var precis vad både jag och hemmet behövde. Elin väckte mig vid sju sen låg vi och gosade till åtta innan Elin fick tjatat upp mig. Vi åt frukost i lugn och ro innan skruttan fick gå till dagis.
Kändes redan i luften på morgonen att det var något på gång och huvudvärken satt där den skulle. Förmiddagen blev lugn men tillslut tog jag mig i kragen och fick både damsugit och tvättat golven kört två maskiner tvätt och vikt in all rentvätt som stått och väntat sen slutet på förra veckan. Har svårt att hinna med allt när jag jobbar så mycket kväll som jag gjort denna veckan.
Nu hade jag inte heller en dator jag kunde fastna vid då åskan gick i ett här uppe vi hade turen att få tre åskväder som krockade precis över oss. Det mullrede så illa att jag fick höja tv:n och Nikki den stackaren hon skakade som ett asplöv. Tur i oturen att man var hemma så hon inte hade gått runt här själv och varit så rädd.
Känns rätt skönt att veta att jag inte har all städning framför mig i helgen och kan njuta av att bara vara ledig kanske kan få gjort lite på mina broderier och om vädret tillåter så blir det nog ut i skogen och leta efter svamp hehe
Nu skall jag njuta av en kopp kaffe i lugn och ro.

Kommentarer
Postat av: sara

Ja idag är de fint väder.

skönt att fått städa

2009-08-14 @ 08:05:29
URL: http://zasata.blogg.se/
Postat av: Terese

Skont att vara lite ledig efter att ha jobbat sa mycket :) Jag langtar sa himla mycket tills jag kommer hem och da ska jag kidnappa lilla skruttan sa hon far lara kanna sin framling till moster hehe. Hoppas du far en skon helg!

Kramar

2009-08-15 @ 00:18:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0