Nu räcker det

Efter att ha brutit ihop hos mina föräldrar i helgen är det nu bestämt att jag skall åka ner och bo hos dem ett par dagar med Elin. Har fått inse att jag inte orkar som det är nu. Man kan inte ta hand om hemmet, hunden, båda barnen och jobba heltid och ihop med detta inte få en timmas sammanhängade sömn. Fredric har meds funnits här hemma men det är jag som har gjort allt. Nu sa både kroppen och hjärnan ifrån att jag inte orkar längre.
När jag berättade för F att jag åker iväg ett tag för att återfå krafterna och att han behöver inse att jag inte klarar allt detta själv kryper det fram att han oxå mått dåligt och kämpar varge dag för att ta sig upp och komma iväg till jobbet. Men denna gången kan jag inte låta honom gå före för om det nu är så att hans sjukdom gör sig påmind så måste jag har krafter att stötta honom och hjälpa honom och de har jag inte som det är just nu.
Det har varit så illa i veckan att jag satt och räknade på hur jag skulle klara det som ensamstående vilket är det sista jag vill att det skall bli. Men det säger en del om hur trött jag är på allt just nu.
Men redan efter att ha fått sova två dagar känner jag mig lite bättre och sedan fick vi pratat en hel del och han insåg nu att jag är tvungen att göra så här. Men det kommer vara tufft att vara ifrån varandra vi är två närhetsmänniskor som nu skall vara ifrån varandra men förhoppningsvis får det min kära man att tänka till lite och inse att jag inte fixar allt detta på egen hand jag behöver hans hjälp att få ihop vardagen.
Nä dags att ta och packa färdig allt jag skall ha med mig ner och kolla på busstider.

Kommentarer
Postat av: sara

Fy vad tråkigt att det blivit så :-(

Tur att du har så bra föräldrar som ställer upp. Hoppas allt löser sig till det bästa.

2009-08-24 @ 13:01:45
URL: http://zasata.blogg.se/
Postat av: Marci

Då tycker jag vi kan ses snart eftersom du kommer att vara så nära oss ett tag.

Hör av dig så fort du orkar så kan vi ta en promenad med barnen.



Kramar

2009-08-24 @ 14:56:52
URL: http://marci.blogg.se/
Postat av: Carolina

Nämen vännen, usch så trist att det gått så här långt! Du vet vart jag finns om du vill ses eller behöver prata av dig!! Massa kramar

2009-08-24 @ 20:40:41
URL: http://carolina1979.blogg.se/
Postat av: Helén

Fy vad jobbigt, jag hoppas det kommer lösa sig för eran familj, men visst krävs det av båda för att ett förhållande skall fungera, tänker på dig.

2009-08-24 @ 21:08:43
URL: http://helenc.blogg.se/
Postat av: Terese

Ibland onskar jag att det fanns ett expressflyg hem som bara tog ett par timmar...onskar jag kunde vara dar och stotta dig. Tycker det var ett bra beslut att aka hem till mamma och pappa ett tag och fa en paus ifran allt. Du ska se att det kanns battre snart, och att Fredrik inser att det ar dags och uppskatta allt du gor och hjalpa till. Haller pa att planera en liten grej for nar jag kommer hem till Sverige for dig, mamma, Frida och mig...kan avsloja att det handlar om en helg nagonstans dar vi bara ska koppla av och ha roligt tillsammans :)

Styrkekramar fran syster-yster

2009-08-25 @ 04:29:05
Postat av: andrea

kämpa pillan kämpa....de e inte lätt men kämpa för eran och din skull... ring om du behöver prata finns här.. är ju hemma hela dagarna

2009-08-25 @ 11:48:42
Postat av: Kerstin

Får du tråkigt eller behöver prata av dig är det bara att traska över =) Vi kan ju ta en promenad nån dag också om du vill?

2009-08-25 @ 18:58:13
URL: http://emoen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0