Vilken helg

Har jobbat helgen och visst i vanliga fall är det segt att jobba från 7-21 men då brukar jag kunna ta min rast mellan 13-16... Denna helgen har varit hemsk. Larmen har gått i ett då våra gamla inte klarar värmen så bra sen har vi fått hem en väldigt tung patient som tagit väldigt lång tid under helgen. Tyckte jag var trött i lördags när jag kom hem till mina föräldrar men det var inget mot vad jag var igår när jag kom hem. Sen kom jag juh inte iväg när jag skulle sluta heller utan satt fast i telefonsamtal med anhöriga i över en timma. Så idag blir det inte många knop... Min hjärnceller behöver hämta sig lite för det var inte mycket i hjärnan som fungerade i slutet av kvällen. Givetvis har jag väldens sötaste man som ¨åker ner och hämtar mig... tyvärr fick han nästan sitta och vänta en timma i bilen då jag hade en del pappersarbete som skulle avsutas och rapporter skulle lämnas men inget gruff eller dumma komentarer när jag tillslut satte mig i bilen.
Som tur är har jag jobbat med jätte duktiga vikarier utan dem hade jag gått under i helgen så all heder åt er!! Ni har gjort ett enormt jobb.
Undra om man skulle försöka få i sig lite kaffe så man kan hålla sig vaken tills Elin sover middag. För hon gick givetvis upp redan vid sex idag bara för att mamma är lite extra trött

Kommentarer
Postat av: Amanda

Det låter verkligen som en tung helg. Du verkar grymt duktig på ditt jobb.

Kram på dig

2009-08-10 @ 09:28:03
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Mamma Russin

hej hopp..

oj oj .. ja de gamla har det jobbigt i värmen.. tycker så synd om dom.. jag har själv jobbat innom älderomsorgen så jag förstår hur jobbigt du haft det på jobbet..



hoppas du får vila upp dig ett tag nu.. kramkram

2009-08-10 @ 18:26:06
URL: http://enburkrussin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0