Äntligen lite riktig vinter

Äntligen kom det lite förändring i vädret istället för detta gråa trista vädret som mer eller mindre har dominerat hela vintern än så länge... iofs så visade sig solen en stund igår men det varade inte allt för länge. Idag när det var dags att hämta Elin från dagis hade det satt igång och snöat riktigt ordentligt ...Angelica hade gått med Fredric för att hämta henne och när det hade gått en halvtimma hade de inte kommit hem än. Tydligen vägrade Elin att sitta ivagnen hem. Vem hade velat det klart man vill gå i snön och leka. Så det var två snömonster som kom innanför dörren och Elin var jätte ledsen då hennes snöboll hade gått sönder på vägen hem. Tyvärr hade jag räknat lite fel på middagen idag då jag trodde jag hade ris hemma som vi skulle ha till kalopsen men upptäcker då att så var inte fallet. Fick ställa mig och skala potatis och det tog juh sin tid innan det var klart... Kan lova att barnen hade myror i kroppen innan maten var färdig. Hade juh lovat att de skulle få gå ut och leka innan det var dags att sova.
Tog inte lång stund fören barnen hade ätit klart och det var dags att dra på alla kläder sen rusade båda två ut... Själv gick jag ut med en överlycklig hund. Nikki verkligen älskar snö. När klockan var halv åtta lyckades jag få in barnen efter mycket protester. Man märkte juh att det var blötsnö som hade kommit då båda två var dygsura när det kom in... stunder som detta gör att man uppskattar torkskåpet väldigt.
     


Nu ikväll sitter Elin här bredvid mig.. misstänker att hon har fått mjölk på dagis då magen verkar krångla.. hon är jätte gasig och har svårt att komma till ro... vaknar hela tiden av att magen kör på henne. Får se om inte lite nyponsoppa kan hjälpa.. hade juh tänk att försöka komma isäng själv om en liten stund.
Imorron skall jag försöka komma iväg och se pjäsen som Angelica skall visa upp på fritids... hoppas huvudvärken är bättre och febern håller sig borta skulkle vara trist att missa det nu när man väl är hemma.

Bilder kommer så fort jag sitter på den vanliga datorn igen.. blir att jag sitter på den bärbara vi har fått hem och på den ligger inte en enda bild just nu... skall försöka koppla in den på nätverket så man kommer åt bildern på den stora datorn.. lite segt att sitta och skriva och inte kunna lägga in bilder till texterna.
ha nu en skön natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0