En dag på jobbet

Ja mer blev  det inte för mig denna veckan då Elin fick upp allt i sängen natten till igår. Känns som om det aldrig vill ta slut. Efter Fredric rivit ur allt ur hennes säng fick hon sova mellan oss men jag vaknade ständigt av att Elin låg och sparkade på mig så jag tog mina kuddar och gick ner och la mig i soffan. vid tre hör jag hur Elin tassar runt på övervåningen och väntar bara på att Fredric skall ta henne. Så blev det juh inte och vid halv fyra började hon gallskrika där uppe så det var juh bara att gå upp och se vad som hänt. Elin hade hält ut en hel flaska hudlotion på sig själv och golvet och halkade bara runt i det. Innan jag  lyckades lägga mig på soffan igen var klockan stax efter fyra och jag skulle upp om en timma.
När klockan ringde var jag inte långt ifrån gråten.. huvudet sprängde och jag kände mig allt annat än pigg att gå till jobbet.... men upp tog jag mig och iväg kom jag.
På vägen till jobbet satte det igång och snöade och det fortatte mer eller mindre hela dagen. Blev lite förvånad att det inte la sig mer på marken men iofs så var det fint fint puder som bara flög runt hela tiden. Man skulle nästan hat skidglasögon på sig när man cyklade runt på jobbet.
Hade turen med mig och fick en rätt lugn morgon grupp är lite segt att komma igång när man varit hemma i en och en halv månad nästan.
Sen på eftermiddagen var det personalmöte... Hela vägen hem satt jag och funderade på vad sjutton vi diskuterade igentligen. För som vanligt blev det en hel del tjafs och inte mycket vettigt kom fram. Det som är så tråkigt på sådanna här möten är när det blir personangrepp och gårdagen var tyvärr inget undantag. men men har man inget vettigt att komma med så är väl det sista utvägen för vissa.
Sen blev jag väl lite små less när chefen först ifrågasätter varför jag skall vara hemma idag och när hon får reda på anledningen får jag skäll för att jag är på jobbet.... sen gick det någon minut så försökte hon få mig att leta barnvakt till Elin så jag kunde komma in att jobba endå... men hallå hur många här skulle vilja sitta barnvakt till ett magsjukt barn.. och nyss fick jag juh skäll för att jag var på jobbet och smittade ner alla, Hur tusan skall hon ha det.
Jaja tillsut bar det iväg hemåt i alla fall. Var tvungen att handla med... men ibutiken kände jag hur otroligt trött jag var började må illa och kände mig yr så det blev en snabb handling och direkt hem.
Som tur är tog gubben hand om det mesta här hemma igår och Elin verkade vara mycket bättre... men jag vill ändå vara hemma resten av veckan så jag vet att hon börjat äta ordentligt och är piggare.
själv känner jag mig som en sombie... får väl passa på att lägga mig när Elin sover sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0