En lång dag

Det är precis vad denna dagen har varit. Hann precis hem i morse med colan innan jag hörde att Elin hojtade från övervåningen. Hon var rätt tagen av natten och satt mest stilla i soffan med mig... Lyckades få i henne lite avslagen cola ihopp om att hon skulle få lite energi. två timmar gick och inget hade hänt så jag satte igång och damsuga och vad händer då om inte att Elin spyr ner hela soffan... sitter i panik och skriker så jag får tag i henne och då spyr hon ner hela mig med. Så in med Elin ibadrummet av med alla kläder på både henne och mig och tvätta av oss. Sen får hon sitta i fotöljen och titta på Pingu medans jag försöker skura rent soffan. Efter mycket om och men somnar tillslut Elin i soffan och jag vågar inte bära upp henne ifall hon vaknar och mår illa. Som tur är vaknade hon bara vid några tillfällen men somnade om efter lite tröstning. Den lediga tiden man fick när Elin sov gick åt att ta hand om tvätt både att vika in ren tävtt hänga upp tvätt och sätta igång ny maskin. Elin vaknade igen efter tre timmars sömn och var jätte klängig hon gallskrek så fort man var mer än en meter i från henne. Slutade med att jag blev fast i soffan. Men bara efter några timmar så var hon färdig för att sova igen. Och nu gick ögonen i kors på mig med... tog inte lång tid innan jag somnade på soffan men sov oroligt hela tiden... men låg väl på helspänn ifall Elin skulle vakna.. varför jag nu gjorde det då fredric oxå är hemma.
När jag vaknade tvingade jag iväg gubben att köpa kebabtallrik eftersom orken att laga mat idag är som bortblåst.
Testade att få i Elin en banan nu på eftermiddagen och det verkade väl gå rätt bra men när hon var igång och lekte på golvet hörde man det välbekanta ljudet av maten som kom upp igen.
Fredric tog Elin och tvättade av henne medans jag fick troka upp och försöka hålla hunden borta från det som låg på golvet. Efteråt var Elin glad som en lärka och gick runt och sjöng på blinka lilla stjärna.
Det märktes juh på henne att hon inte var som hon skulle hon slog i all slängde saker runt sig gapade och hade sig med andra ord hon var på ett riktigt djävulshumör... svårt att klandra henne men samtidigt tar det på nerverna när man ine fått så många timmars sömn.

Avkopplingen idag bestod i att shoppa lite på Ellos. Upptäckte imorse att Angelica var i stort behov av lite nya kläder. så nu har jag köpt en hel del av det mesta till henne... tänkte passa på att lägga undan lite till hennes födelsedag med. Men jag är rätt nöjd dagen inköp fick köpt 7 tröjor 4par byxor 5par trosor tre par strumpor för runt tusenlappen... rea är riktigt trevligt sen la man ihop det med lite andra erbjudanen de hade så billigare hade man nog inte kunnat komma undan. Sen var det längesdan jag beställde till Angelica innan har det varit Elin som fått mycket kläder för att ha på dagis men nu var det stora tösens tur att bli lite bortskämd. Missade juh tyvärr även pjäsen Angelica var med i idag och det spädde juh på det dåliga samvetet lite till.

Nu skall jag ta mig i kragen att gå ut med hunden.. väntar bara på att huvudvärken att avta lite... misstänker att det är min bihåleinflamation som bråkar en del.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0