Fortsatt hemma

nu börjar jag bli smått less på detta.... känns som om jag aldrig kommer komma tillbaka till jobbet just nu. Ringde jobbet idag i alla fall för att säga att jag inte kommer imorron då min förkylningn har ett järngrepp om mig. Tur i oturen fick jag reda på att jag var tvungen att skalla sjukintyg då försäkringskassan kommer utbetala min sjuklön eftersom den följer min förra sjukskrivning som inte han gå ut. Kan säga att jag kände mig rätt dum när jag var tvungen att ringa vårdcentralen idag och boka tid för en förkylningen. Fick i alla fall komma till den unge läkaren som jag träffat innan och han tyckte väl mest sund om mig där jag satt bombtät i näsan hosta som jag kiknar av och trött. så han sjukskrev mig veckan ut nu och gav mig recept på hostmedicin... men får jag nog ta ikväll med tanke på att den är rätt stark sen fick jag även nässpray med kortison i då jag överdoserar vanlig nässpray. Idag var han hur gullig som helst. Skönt när man får komma till en läkare man träffat innan.

Iom att jag mådde så dåligt i morse fick ajg ringa och avboka sjukgymnasiken.. kände att det var inte läge att ta den nu när man är så förkyld får se om de ringer upp mig om en ny tid eller vad det blev av det.

I övrigt har man inte uträttat så mycket här hemma idag har mest legat i soffan och tagit det lungt känns som om jag har sovit bort större delen av dagen men lyckades i alla fall slänga ihop lite middag till familjen. Blev en hel del över då även Angelica är hemma från skolan med feber och ont i halsen.

Elins Juniorsäng gav jag upp hoppet om idag efter att ha försökt få henne att sova i två timmar... som tur är hade jag inte monterat isär spjälsängen... det märkliga var att när jag la ner Elin i spjälsängen somnade hon nästan med en gång... så nu får hon ha båda sängarna i rummet ett tag så får vi testa med den stora sängen lite längre fram igen. Känner att mitt tålamod med Elin ihop med förkylningen inte är det bästa. Så för allas skull blev det best såhär.

Kommentarer
Postat av: Carolina

Du är utmanad! :)

2009-02-04 @ 17:09:11
URL: http://carolina1979.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0