Heldag på Allum

Kors i taket vi kom trots allt iväg idag. Kände i förmiddags att vi var tvugna att hitta på nått är så otroligt sällan vi gör nått tillsammans på helgern utanför hemmet. sagt och gjort vid halv ett idag bar det iväg med bilen. Började dagen med att möta upp lillsyrran som jobbar på bokia för att äta lunch med henne. Elin mumsade pommes för glatta livet medans vi andra koncentrerade oss på att inte söla ner oss totalt med hamburgarna vi fått. Det var nog något av det söligaste jag ätit på länge.
Efter vi sagt hejdå till Frida gick vi iväg för att se om elin skulle få en chans att träffa Pingu som skulle vara på Allum under dagen. Han var lite sen men när Elin fick syn på honom sken hon upp som en sol. Hon var lite rädd i början men efter en stund vågade hon till och med krama denna jättepingvin.




Efteråt blev det lite shopping. Fick tag i lite saker till Angelicas födelsedag... hittade även modell-lera till Elin som jag inte kunde låta bli att köpa.
Medans vi väntade på att Fredric skulle komma tillbaka från bilen var jag inne och letade efter byxor att ha i jobbet. var ute efter mjukisbyxor eller ett bar bra vindbyxor som tål en del stryk. tog ett tag innan jag hittade detta med då var det inne på herravdelningen. byxorna är jätte bra men lite långa men det går juh i alla fall att göra nått åt.
Sen blev det en sväng in på kaphal där jag hittade strumpor till Elin som man alltid har brist på här hemma men åtta par skall väl räcka ett tag. Även fredric hittade en riktigt snygg tröja.
Vid halv fyra fyra kände vi att det var dags för en liten paus och det blev glass... be köpte först mjukglass men det var det vidrigaste jag ätit så den lämnade jag tillbaka illa kvikt. Som kompensation fick vi pengarna tillbaka och desutom varistt jätte rån med kulglass istället.
När Elin satt och mumsade glass som bäst kom mormor och morfar dit med. Det blev att Fredric och min pappa gick och handalde för sig och jag och morsan gick och tittade på lite kläder medans de väntade på att Frida skulle sluta. mamma hittade jätte fina kläder som hon köpte till Elin och sen hittade hon ett superfin ombyte till Angelica som hon skall få i present.
vi var bra trötta när vi satt i bilen på väg hem så det blev bara att ställa av det vi handlat och sätta oss i soffan en stund. Elin lekte med sin nyinköpta lera i över en timma innan hon tröttnade.


Vid halv sju ringde Lena och frågade om de fick komma hit och titta på melodifestivalen med oss... tog väl bara en timma på sin höjd innan de var  här med stora goddis påsen. Sen hade de varit iväg på barn och babymässan så de hade mängder med blöjor tvättlappar och annat med sig till mig. Gratis är alltid gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0