Helgens snökaos

Ja då har man gjort sina två mastodont pass för de tre närmsta veckorna... Brukar inte ha så ont av att jobba så mycket men denna helgen tog syggt på en.
Började i lördags morse då det krånglade med en patients mediciner... sen rullade morgonen på hyfsat. Men min rast som jag skulle haft på tre timmar var bara att glömma då det bara var vikarier inne och den ordinarie som fanns inne var tvungen att vara ute med Bilen så jag tog larmen som komm inne i kärra. men men man får ställa upp för varandra när det blir som det blev.
Vid två tre började de snöa så smått... jag hoppades juh tyst för mig själv att snön skulle försvinna men det blev bara värre och värre. Vi gav oss ut vid fem tiden ochbörjade vårat kvällsarbete... Redan då var det svårt att ta sig fram med cykeln. Det värsta var nog att det blåste så med och sikten var noll. Juh längre kvällen gick desto värre blev snöfallet. Det var riktigt marigt tillslut att tasig fram på cykeln... men hade inte mycket att välja på om jag skulle hinna runt till alla som jag skulle till. sista timman fick man strunta i cykelnt totalt för man kom ingenstans hjulen låste sig och man såg inte ett skvatt. folkt trodde väl inte vi var kloka som susade runt på cyklar i det vädret.
Mest synd tyckte jag om hon som var ute ochkörde bil. till vissa hade hon knappt kunna ta sig fram till och det fortaste hon kunde köra i var 40 och det var ute på mororvägen det. Kan säga att det var ett rätt trött gäng som satt och tog en värmande kopp kaffe innan vi åkte hem.
Fredric hämtade mig med bilen.. men inte gick det att slappna av på vägen hem då man såg nadda av vart filerna fanns på vägen och minsta lilla sväng gjorde att bakänden påbilen släppte. i vänliga fall tar det 20min att ta sig hem. nu tog det en timma. Sen när man välvar hemma var det bara att ge sig ut med hunden. Tungt som tusan att pölsa runt i snön men hunden måste juh ut.
När jag satte mig sen i soffan och tog en värmande kopp te värkte varendamuskel i hela kroppen på mig.
Som tur var hade de lyckats ploga vägarna på sönda morgon.
Min förhoppning var att de hade plogat inne i områden där vi cyklade men det var lite si och så med detta tyvärr.
Dagen blev jätte fin och snön töade som bara den nackdelen var att detta förs på till kvällen så man fick cykla runt på en skridskobana istället för snö denna gången. somnade rätt tidigt igårnär jag kom hem sen har jag även sovit rätt mycket idag så förhoppningsvis är man pigg och glad imorgon när man kall jobba kvällen igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0