svärmor på besök

Idag när jag höll på att plocka lite här hemma på morgonen ringer telefonen. Det var min kära svärmor som frågade om hon fick komma upp en sväng och hälsa på... viste att igentligen var hon ute efter att få hostmedicinen jag inte tålde eftersom hon har fått en sådan fruktansvärd hosta.
Hon dök upp här vid Elvaprecis efter jag varit ute med Nikki i slasket. Idag hade hon med sig en av deras stora hundar Poppe. Men han bara la sig och sov på golvet och gjorde inte mycket väsen av sig. Sen var Kjerstin väldigt nyfiken på om man kunde se nått på Nikki än om det är Valpar på gång eller inte. Men hon tyckte allt att hon kunde både se och känna skillnad på henne så troligen har parningen funkat.
Och som alltid när hon kommer på besök hade hon med sig fika... idag var det hembakt mjukpepparkaka. Det märks att Elin är dålig för hon var inte alls intreserad av att äta.
Allt jag fått i lillskruttan idag är en flaska med välling och lite vatten. Det är precis som om hon är rädd för att äta ifall hon blir illamående av det. Jaja det viktigaste är väl att hon får i sig vätska i alla fall.
Lyckades även pracka på Kjerstin en hel kartong med galjar som bara stått här och tagit plats. hehe
Nu sitter lillfia här på golvet och leker men är inte alls intreserad av att äta eller vällingen för den delen heller. tillslut blir hon väl så hungrig så hon äter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0