En barnledig helg

Kunde juh inte uppdatera bloggen igår då det var så himla segt här inne så det får bli idag istället.

I fredags var det dags att åka ner och lämna Elin hos mina föräldrar. Är bestämt att de skall ha henne de helgerna jag jobbar. Mamma var väl lite rädd att hon inte skulle komma denna helgen då jag är sjukskriven men det såg inte jag som nått hinder... såg istället min chans att få lite sovmorgon hehe.
Kom ner till mamma vid ett men då var hon hemma hos mormor så vi stälde vagnen och promenerade ner. Är inte så ofta man träffar henne trots att hon bor så nära mamma. Jivetvis bullade mormor upp som vanligt med både tårta bullar och kakor sen blev det även en clementin som Elin slukade.
För första gången så såg man att nu börjar mormor bli gammal iofs är hon 87år nu men man har inte märkt av det innan. Denna vintern har tagit rätt hårt på henne. Tur hon har mamma som bor så nära som kan hjälpa henne så fort det är något och även få sällskap en stund varge dag. insåg även att jag får bli bättre på att åka ner till henne.
Sedan på kvällen blev det tacos midda hemma hos mamma innan jag och fredric åkte hem.
       


lördagen Blev en väldigt lugn dag då jag inte gick upp fören vid Elva.. då tyckte Nikki att det var dags att gå ut. Sen dök Angelica och hennes kompis Feliia upp vid halv två men dem såg man inte mycket av fören det var dags för mat. Lyckades få lite ordning i vardagsrummer med.. nu är det bara den blåa gardinen jag fick av mamma som skall upp. putsa rutorna får nog vänta till våren då de blir skitiga med en gång just nu eftersom blåsten oftst ligger på från det hållet.
Hade besök av en granne en stund på eftermiddagen som var lite nyfiken på hur vi hade fått det här efter flytten och så blev det en hel del prat om fiskar då de oxå har ett stort akvarium.
Till kvällen korkade jag och fredric upp en flaska vin, vilket inte tillhör vanligheterna direkt sen fortsatte vi titta på DVD med galenskaparna.

Idag skall vi ner och hämta upp Elin sen skall vi även lämna Nikki hos svärmor då det är tänkt att Nikki skall paras nästa helg. Så nu är det bara att hålla tummarna att det blir valpar framåt vårkanten. Valparna och Nikki skall bo på en kennel i stenungsund tills de är redo att få nytt hem. Funkar tyvärr itne att ha dem här hemma. men det blir nog många besök upp för att titta på dem. Tänkte även hinna förbi en butik i GBG och köpa med mig lite Fiskar till akvariet och se om de hade några lamor som matchar gardinen i vardagsrummet.


med andra ord har det varit en riktigt skön och lugn helg här hemma :-)

Kommentarer
Postat av: Carolina

Låter som ni haft det jättemysigt :)

2009-01-11 @ 19:45:17
URL: http://carolina1979.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0