En bebis till på väg

För en liten stund sedan fick jag ett medelande på MSN av syrrans kompis som undrade lite saker... Det visade sig att vattnet hade gått men hon kände inte av några värkar än. Alla runt henne hade väl mer eller mindre fått panik. Jag gav henne rådet att ringa förlossningen och ta det lungt.. packa det de skall ha med sig upp. Undertiden hon hade duschat fick hon panik då det tryckte på rätt mycket och det gjorde lite ont... Försökte förklara för henne att nu har antagligen värkarna börjat och hon skulle kontakta förlossningen igen. Har henne i detta nu på MSN och tydligen tilltar värken så nu skall man bara få tjatat iväg dem så de. Kände så för henne när jag pratade att jag önskade jag kudne vara där hos henne och hjälpa henne.. vet själv hur rädd och osäker jag var när det drog igång för mig. lyckades få iväg dem nu med fra minuter mellan värkarna så detta kan gå fort.
Får önska Marcela och Niklas lycka till nu hoppas allt går bra för er och som sagt jag finns på telefon dygnet runt så det är bara att ringa om det är något gumman. Skall bli kul att få träffa er alla tre sen framöver

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0