Flänga fram och tillbaka

Det var vad jag gjorde igår. Började med att jag upptäckte att mitt läkarintyg inte stämde någonstans.. dels hade han fyllt i fel uppgifter sen hade han väl glömt att fylla i hälften.. så innan jag lyckades få tig i en läkare som skulle skriva ett nytt hade halva morgonen gått. Blev i alla fall lovad ett intyg som jag kunde hämta på vårdcentralen efter klockan tre. Sen hade jag lovat marcella att komma förbi en sväng och träffa den lille.


Så efter jag lämnat Elin på dagis igår fick jag slänga mig iväg till bussen. Var väl borta hos dem vid elva. Sicken liten sötnos som låg och gnydde i famnen och två stolta föräldrar som satt i soffan. Helt ljuvlig var han. Tyvärr kunde jag nte stanna så länge då jag var tvungen att vara på jobbet vid ett för att få ett papper påskrivet som jag skall ha med mig på måndag. Passade på att gå ner till min samordnare och fixa med tiderna jag skall jobba nästa vecka... fick då slängt i ansiktet över hur många som är borta och att man inte har någon arbetsmorla nere på jobbet. Och tydligen så har min samordnare ramlat och slagit ryggn i trappan hemma men har pallrat sig till jobbet ändå.. antar att det var en pik till mig det. Skillnaden är att hon inte är ute och jobbar med de gamla utan sitter vid ett skrivbord hela dagarna... mindre uppmuntraden var väl oxå att höra att jag kan glömma att få lättare arbetsuppgifter fick svaret att vill jag ha det får jag söka mig till ett annat jobb... Tydligen är det inte meningen att man skall fixa att komma tillbaka till sitt jobb...får väl se hur det går nästa vecka. Där efter fick jag ta bussen in till stan för att leta reda på en buss som går hem... var vid vårdcentralen precis klockan tre... käns som om jag hade flängt fram och tillbaka hela dagen och mer eller midnre bott på bussen.
Mötte upp fredric och angelica för att gå och handla middag.. idag blev det revben och potatissallad då jag var helt slut och inte orkade ställa mig och laga mat

Kommentarer
Postat av: Carolina

Låter som en jobbig dag, men skönt att du fick ditt intyg och vilken söt liten prins :)

2009-01-24 @ 15:24:14
URL: http://carolina1979.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0