jag blir galen

Tror inte min man har förstått riktigt hur ont i ryggen jag har... eller så tar han bara förgivet att jag skall sköta allt här hemma. nått är det i alla fall och igår sa min rygg ifrån. Började med att jag hade haft Elin hela natten igår och som jag misstänkte hade inte ens Fredric hört att hon skrek. Sen var det jag som fick gå upp på morgonen få i båda ungarna mat och ta på dem kläder... när Elin äntligen sover middag passar jag på att damsuga och tvätta golvet då det hela tiden blir skräpgit här hemma och Elin sprider sina leksaker överallt så det är mer eller mindre ett ständigt kaos. Strax innan ett kommer Andrea och Dennis förbi.. då får jag ätnligen upp han ur sängen.. iofs hade han lovat att köra angelica till sin kompis så han hade varit illa tvungen att gå upp endå. När ,man sedan ber honom om att hjälpa till med att byta en blöja på Elin möts man av suckar och pustar om att han minnsan är upptagen och jag bara höll på i köket.
Försöker få Fredric att gå och handla men inget händer så jag sätter igång med köttfärslimpan endå och då får det väl bli bara kött till middag om han nu inte behagar att gå och handla... turen var på min sida och Angelica ringde och ville hem så då kunde han inte neka att handla när han endå var ute och far med bilen. Det är jag som får duka och göra ordning allt för middagen... sen är det även jag som får duka av och torka och plocka.. Ställa i disk i diksmaskinen vet tydligen inte någon annan än jag hur man gör i denna familjen.
Det var när jag stod och satte i diks i diskmaskinen som det nästna svartnade för ögonen så ont hade jag och blev alldeles kallsvettig. Jag i mitt dumma sinne trodde juh att jag skulle få sitta och ta det lungt på kvällen med tanke på vad som hade hänt.. när det är jag som får springa efter elin och ha koll på vad hon gör... byta blöja det kan tydligen itne min man heller för det blev bara sura miner och efter att ha väntat 40min på att han skulle byta fick jag ta det IGEN. Sen bara för skojs skull tänkte jag att jag skall inte vara den som tjatar ungarna isäng idag.. när klockan var strax efter nio var det likt förbenat jag som fick ta hand om det.. och när jag ber honom gå och Lägga Elin så får jag slängt i ansiktet.. men jag bytte juh blöja innan på henne. jaha så det jag har gjort under dagen då. Damsugit torkat gloven, plockat, lagt Elin , lagat mat, plockat undan efter maten, tvättat, hängt tvätt, plockat in tvätt, med mera det räknas inte men en satans bajsblöja gör att han inte behöver göra mer här hemma.... och när jag säger detta tilll honom svarar han bara med att det är väl ingen som tvingat dig att göra allt det. Sant men vem tusan skall annars göra det då.. för uppenbarligen gör inte du det i alla fall.
Det som gör mig mest irriterad är att det mer eller mindre är så här varge dag.. vet inte hur många gånger jag försökt prata med honom och får svaret bara.. sluta gör sakerna då så kankse jag får tummen ur att göra det... men hur högt skall diskberget bli innan han gör något hur jäkla skitet skall golvet hinna bli innan han fattar att han behöver göra något. och när men för en gångskull ber om hjälp då får man bara suckar och gnäll tillbaka. Men tydligen skall man fixa att både vara hemmafru på heltid och sköta ett heltidsjobb så han kan få sitta vid datorn med sin jäkla packman hela dagarna. Att sen på kvällen krypa upp till mig i soffan för att han märkt att jag är sur det hjälper föga... är juh hjälp här hemma jag behöver.. framför allt nu när jag har så förbenat ont.
Som ni förstår är jag smått irriterad här hemma och tänker idag itne göra nått... skall bli spännande och se om det blir någon middag idag eller om tvätten hänger upp sig själv.

Kommentarer
Postat av: Carolina

morr Du vet vad jag tycker...

2009-01-25 @ 12:05:11
URL: http://carolina1979.blogg.se/
Postat av: Stenbock

Tycker synd om dig, vet hur det känns, har haft det likadant själv men nu är det bättre.

Håll huvet högt.

2009-01-25 @ 13:34:06
Postat av: Fredric - den som det gnälls på.

Det är väl konstigt att man envisas med att tvätta golv, dammsuga och diverse annat hushållsarbete om man nu har så ont. Är det för att hon är pedant eller för att hon gillar att plåga sig själv?



Finns det mer disk i diskhon än fyra tallrikar lite bestick och några glas - ja då måste det tömmas och plockas i diskmaskinen, spelar ingen roll hur ont det gör heller, eller när på dygnet det är, eller vad man håller på med just då.



Sen kan man ju fråga sig varför man sitter och överdriver i sin blogg istället för att prata om det?

2009-01-25 @ 14:21:40
Postat av: Cissi

Förstår dig precis!! Sånt där är extremt jobbigt.. Stå på dig!

2009-01-25 @ 19:55:16
URL: http://sillia.blogg.se/
Postat av: Lotta

Typiskt karlsyndrom! verkar vara en gen som alla män bär på så även min egen. För han "ser" inte heller när diskmaskinen skall plockas ut, när det behövs dammsugas eller handlas. Fast i och för sig jag tror de ignorerar det eftersom de vet att VI gör det.

2009-01-25 @ 20:14:15
Postat av: Kerstin

Låt allt vara, förstår inte ens hur du orkar med ryggen. styrkekram

2009-01-26 @ 09:30:25
URL: http://emoen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0