lång dag med många roliga inslag

Idag har jag varit iväg på min första fackliga utbildning. viste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig av kursen. Det hela började med att vi insåg ganska snabbt att våran kursledare var lite flummig och tappade ofta tråden. Samtidigt så brann han verkligen för det han pratade om vilket gjorde att han var väldigt lätt att lyssna på. Det var väldigt mycket vi gick igenom på kort tid.. lite om ideologin i förbundet historian och stadgar... som tur är kommer det fler utbildningar som kommer gå in lite mer på djupet då våra diskussioner lätt ville sväva iväg från ämnet. Förbundet bjöde både på smörgås lunch och fika och mängder av kaffe... kan juh säga att det blev lite svårt att sitta still imellanåt på stolen. Det fungerade rätt bra med ryggen men framåt slutet hade jag bra ont tur man hade tagit med sig gott om värktabletter för att ta bort det värsta.
Resan hem var juh ingen höjdare dock... bussen som bara skall ta 36min tog över en timma hem och hela vägen hade jag en unge som satt och sparkade mig i ryggen... ni kan juh bara gissa hur jag känner mig nu efter den bussfärden.
Summeringen av dagen är i alla fall att jag ser framemot mitt arbete som fackligt ombud och skall bli spännande och se vad de andra utbildningarna kommer ge mig. Fick med mig en hel del material hem som kommer bli kvällslektyr ett tag framöver.
Nu blir det att sjunka ner i soffan och bara ta det lungt för imorron väntar jobbet igen.. skall bli spännande och se hur det går nu när jag varit hemma en vecka till. Håll tummarna för att ryggen håller denna gången.

Kommentarer
Postat av: Carolina

Hoppas ryggen mår bättre!

2009-01-27 @ 11:58:30
URL: http://carolina1979.blogg.se/
Postat av: Carolina

Du är utmanad ;)

2009-01-27 @ 21:44:09
URL: http://carolina1979.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0