Nya invånare i akvariet

igår när vi endå var nere i gbg och hämtade Elin och lämnade Nikki passade jag på att kili in på hornbach. Fick tag i blomjord och fiskar men några lampor till köket hittade vi tyvärr inte får se om vi kan hitta det på city gross när vi är där nästa gång.
Fisk inköpet blev inte heller riktigt vad jag hade tänkt mig.... skulle ha randiga scalarer men de de hade rekomenderade inte han som var där utan fick en annan variant, guld scalarer.. än så länge är de helt vita men kommer få en liten mer guldig färg när de blir större. Sen blev det även guldgurami.. tyvärr var de itne så gula som de brukar man hade rätt mycket mönster och var rätt pigga så de får funka. Skall köpa lite andra längre fram men vill inte släppa i förmånga fiskar i akvariet samtidigt.

nu böjar det likna något


Nu blev det bestämt att Nikki skall vara hos svärmor fram tills hon blivit parad och vi behövde inte ta någon av deras andra hundar så länge. Så det är lite tomt här utan hund just nu. Sen om parningen blivit lyckad så får vi se om hon skall vara här eller hemma hos dem fram tills hon skall upp till keneln.  där skall hon sen vara till valparna är leverans klara.

Elin var på världens bushumör igår hemma hos farmor hon sprang runt som en tok och busade . trodde juh då att hon skulle vara trött på kvällen men tyvärr han hon vila upp sig i bilen på vägen hem och var itne alls på humör då det var dags att sova. hon somnade väl runt tio och sedan vid två vaknade hon i ett gallskrik och ville inte alls somna om så det var bara att ta över henne till våran säng. tog väl en timma eller två innan hon somnade så idag är man bra seg och man blir inte piggare av pissvädret som är ute just nu. har i alla fall fått damsuget och svättat golven här hemma innan ryggen sa ifrån. får se om jag vågar ge mig på att byta gardiner själv i köket och vardagsrummet. Fönstrerna får vänta till  våren med tanke på hur väddret är just nu och hur ryggen mår. Nu sitter jag och väntar på att Elin skall vakna så jag kan få i henne lite lunch. får se om regnet lugnar ner sig så man kommer ut på en promenad sen. kommer juh inte ut på samma sätt nu när man inte har hunden att ut och gå med


Kommentarer
Postat av: Carolina

Du har en award att hämta i min blogg :) Kram

2009-01-12 @ 19:05:20
URL: http://carolina1979.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0