Sjukskriven

Efter mycket om och men tog man sig till läkaren igår. Kan juh säga att det var en pers att bara ta sig dit kunde knappt röra mig efter bussresan. Läkaren undersökta klämde och böjde på mig och mycket riktigt har sträckt ryggen och som till följd av att jag inte tagit det lungt har muskeln i ländryggen blivit inflamerad med. Inte konstigt att det gör lite ont imellanåt.
Det slutade i alla fall att  jag är helt sjukskriven till den 18:e sen kommer jag bara jobba 50% fram till den 27:e. skulle inte ryggen blivit bättre skulle jag komma tillbaka.
Det mottogs ju inte med jubel på jobbet direkt. Min kära samordnare började genast gnälla om att jag inte skulle jobba helgen och hur svårt det är att få in folk.. sen fick jag slängt i ansiktet att jag inte varit så mycket på jobbet det senaste. men  det hela beror juh på att Elin var sjuk i nästan tre veckor sen jobbade jag hela jul och nyår då detta inträffade sedan.. vad skall man göra trolla med knäna och gå till jobbet endå och bli ännu sämmre och få vara hemma änu längre. Lite trist att få det mottagandet när man ringar och redn har dåligt samvete för att man får vara hemma.

På kvällen sen kom min syster yster upp hit och hälsade på. Hon hade fått biljetter till Disney och ice idag och bjöd med Angelica. så hon sov över för att idag åka ner med Angelica. ni kan juh gissa hur uppspelt hon var... och dessutom var det första skoldagen efter jullovet så det blev inte många timmars sömn för henne.
Fick i alla fall hjälp att städa undan julen.. så nu är alla tomtar, granen och glitter borta. Inte dumt att få lite hjälp att få ordning här hemma.
Passade även på att ta en långpromenad med nikki nu på förmiddagen när jag hade barnvakt hemma... och jissa om hon var glad för snön som kommit. Hon skuttade runt som en liten hare ute på ängen och lekte med en annan liten hund vid namn Wilma.. var bra frusen innan jag kom hem igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0