Ångest!!! Imorgon börjar det igen

Urs och fy nu är semestern redan slut. Dessa tre veckorna har gått tok fort nu är man inte ledig fören till jul nästa gång. Känns som en evighet dit. Fredric har en vecka kvar och kommer vara hemma med lillskruttan. Får se om han skulle vara föräldraledig i oktober med vet inte om han har bestämt sig än.
Förhoppningsvis blir det inte lika mycket vabbande nu men risken finns juh med den där svinunfluensan som skall bruta ut ordentligt i höst. Misstänker att vi kommer bli erbjudna vaccination på jobbet eftersom man jobbar med äldre sen får man fundera på om det är värt att vaccinera lillskruttan med eller hur man skall göra. Det ger juh endå inget 100% skydd.
sist jag tog vaccin så blev jag skitdålig så efter det har jag hoppat över det när jobbet har erbjudit oss att ta det... men nu blir man nog illa tvungen kan jag tro.
Det är med lite blandade känslor man skall tillbaka till jobbet imorgon. Dels skall det bli kul att träffa alla igen framför allt mina gamla gubbar och tanter men skall det bli otroligt skönt att komma hemifrån ett tag.
Men man är lite orolig för hur Fredric skall fixa det här hemma då han under semester inte gjort ett piss mer eller mindre... han har väl sovit till en två tre på dagarna då jag tjatat upp honom för det mesta... men nu har han hela ansvaret hemma och jag hoppas jag slipper göra allt hushållsarbete när jag kommer hem från jobbet. Begär inte att han skall göra allt som jag gör för han vet väl inte om att hälften av alla sysslorna finns.
men hålla lite ordning laga maten och ha koll på ungen och hunden det borde man väl kunna begära.
jaja skall bli spännande och se hur detta går nu.

Kommentarer
Postat av: Carolina

Fy vad fort det gått! Var ju nyss du gick på semester!! Hoppas och tror F sköter sig ordentligt om dagarna så du slipper stå med allt när du kommer hem efter jobb! Hoppas så att vi ses på O's kalas - saknar er ju! KRAM

2009-07-26 @ 21:14:22
URL: http://carolina1979.blogg.se/
Postat av: Carolina

Åh, trist att du jobbar - hoppas såklart du kan få byta, men annars får ni jättegärna komma ut torsdagen innan (den 6/8)- jag är ledig då! Kram

2009-07-26 @ 23:45:10
URL: http://carolina1979.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Hoppas du får det bra på jobbet! Du får väl göra en sån där checklista att sätta upp, och skaffa en sån där belöningstrappa man ger till barnen :D Kram på dig!

2009-07-27 @ 09:06:12
URL: http://emoen.blogg.se/
Postat av: Amanda

Alltid tråkigt när semestern tar slut. Man tycker varje år att den försvann alldeles för fort. Men sen när vardagen väl börjar igen så går det ganska bra det också.

Hoppas inte dagen idag känns alldeles för tung.

Kram

2009-07-27 @ 11:07:11
URL: http://creyla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0