Äntligen Regn.

Nu har regnet äntligen kommit hit. Kan riktigt höra mina växter ute i trädgården suga i sig allt de kan får. Håller tummarna för att det kommer lite mer så det blir en riktigt rotblöta av det. Då kanske man vågar sig på att klippa gäset nu med och det inte bränner bort på en dag nu när vi lyckats få den så fin.
trotts regnet får jag nog vattna bärbusken jag har på framsidan... är fortfarande fundersam på vad det kan vara... det ser ut som en hallonbuske men bären ser ut som björnbär eller nått liknande... skall bli mycket spännande att se vad som kommer mogna och vad det kommer smaka.
Har i alla fall bestämt mig att det kommer inte bli nått mer planterande fören vi kommer hem från landet. Kommer det en sådan torka igen och vi inte är hemma så känns det lite som att slänga pengarna i sjön. Får satsa på lite sensommarväxter och förbereda trädgården lite mer inför nästa år nu när jag vet hur jag vill ha det och jag vet vad som finns i rabatterna.
Nu skall jag nog ge mig ut och göra en liten regndans ihopp om att det skall komma lite mer hehe

Kommentarer
Postat av: Johanna

Så, hur underbart mys var det att komma hem sen tyckte du? Krama

2009-07-06 @ 10:41:34
URL: http://familjenkorb.blogg.se/
Postat av: ♥ Mamma Russin

hej hej..



joo storbonde blir hon nog.. :)



åhh så roligt vi haft det.. skulle gärna stannat ett dygn till så man hann prata mer med alla mammor.. :) tiden gick fööör fort.. fina kort du tagit.. kul att se alla kort som läggs ut nu..

kramrkam

2009-07-06 @ 11:00:55
URL: http://enburkrussin.se
Postat av: Agnieszka

Underbar helg det varit! Vi pratade inte så mkt men såg dig när du var med Carolina! Hoppas du hade en lika bra helg som mig! kram kram

2009-07-06 @ 11:01:06
URL: http://agnieszka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0