Blåbär, Hallon och kantareller kan det bli bättre.

Nu tror ni säkert att jag har bott i skogen idag men så är inte fallet. Dagen idag började med att vi fick vara inne då det var rätt mulet men framåt lunch sken det upp. Då stod det tvätt och disk på schemat. Har sin charm att stå i bikini överdel och kjol och tvätta i en balja på landet. Efter Lite middag packade vi in hela familjen i bilen och åkte ner till sjön med lite fika.
Elin lyckades halka på en bergskant och skrapade sig rätt illa på skinkan men det gick över fort då hon fick syn på alla småfiskar som vågade sig in till stranden. Fredric och Angelica tog sig en tur med båten men den blev inte så lång då motorn gav upp. Gick tydligen inte att få in växeln. Istället fick jag chansen att stå och kasta lite från stranden. Hade ett par hugg men ingen fisk. Vad jag istället hittade var mängder med kantareller inne i skogen strax innan vi skulle åka hem. Fylde snabbt hinken och kannan vi hade med oss. skulle väl gissa på att det var runt fem liter.
När vi kom hem hängdes alla blöta kläder upp och Jag gav mig ner bland hallonsnåren hittade nån liter men jösses vad bär det kommer bli framöver... jag vet en som skall åka upp lite senare i höst och plocka litervis och göra sylt på.
Efter det gick jag och Angelica ut i skogen och plockade ihop en hel del blåbär... hade kunnat bli mer om det inte hade varit så sent på kvällen. Får se om man hinner plocka lite mer innan vi åker hem.
Nu blir det lite tv och kaffe i soffan på övervåningen innan det är dags att släpa sig till sängen.
Får se om vi åker imorgon eller om det blir på söndag.
kram på er

Kommentarer
Postat av: Carolina

Åh, vad gott med kantareller! avis

2009-07-18 @ 07:37:36
URL: http://carolina1979.blogg.se/
Postat av: ♥ Mamma Russin

så roligt när man hitta så mycket bär.. :) jag älskar att gå i skogen med...:)



kramisar

2009-07-18 @ 12:32:42
URL: http://enburkrussin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0