En solig Fredag eller???

Underbart att få vakna till lite sol ute och en sötis unge som står och kramar och pussar på mig. Hon är så kelsjuk och gosig på morgonen så man bara vill äta upp henne. tyvärr varade inte den solen allt för länge för juh längre tiden går desto gråare bli himlen med just nu.
Gårdagen gick rätt hyfsat trotts en liten olycka och en lite större men hon klarade näst intill hela dagen utan blöja. Efter hon hade väckt mig idag slet hon av sig blöjan och ville gå på pottan. Får se om detta håller i sig eller om det bara är nyhetens behag som gör att hon tycker det är kul. I vilket fall som helst så klarade hon tre timmar utan blöja nu innan Elins storasyster och hennes mamma kom för att låna med sig Elin några timmar. Vågade inte chansa nu utan blöja fick åka på.
Skall passa på att ta mig en lång promenad med hunden sen blir det lite damsugning och tvätta golven. Får se hur långt jag hinne innan vilddjuret kommer hem igen.

Till nått helt annat. Nu sitter mina föräldrar uppe i luften på väg hem från Australien.. har lite svårt att fatta att det redan har gått fyra veckor sedan de åkte. Planet lyfte kl 6 i morse deras tid och landar här i gbg 12.40 våran tid och då är det dessutom 8 timmar tidskillnad mellan oss och australien. Ingen dålig flygresa med andra ord.
Skall bli väldigt kul att få träffa dem och se alla kort och film som de tagit där nere.

Kommentarer
Postat av: Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid

Gud så bra att hon vill vara utan blöja!:.)) Alla barn i min syskonskara har pottränats tidigt och där tas det för vana att varannan timme ungefär säga: "Åh, skall vi gå och titta på den fina toaletten?" och så blir det oftast pottbesök:.)) Klart olyckor händer ändå, men de minimeras genom att man bara "tittar på toaletten";.))



Tack för kommentaren inne hos mig också:.))

2009-07-24 @ 11:30:07
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Carolina

Vad duktig hon är :) Oj, kommer de redan hem igen - det var ju nyss ni körde dem till Landvetter! ;)

2009-07-25 @ 13:53:32
URL: http://carolina1979.blogg.se/
Postat av: ♥ Mamma Russin

wowo.. Australien.. dit skulle jag med vilja fara till..



önskar er en fin lördag gumman..krmakram

2009-07-25 @ 16:02:23
URL: http://enburkrussin.se
Postat av: Ingela la la

Vad bra att hon är på väg att sluta med blöjan, det är skönt när den tiden är förbi ;)

Kul att dina föräldrar kommer hem, Australien är ett fantastiskt land. Hoppas dom haft det bra.

Kram

2009-07-25 @ 17:48:15
URL: http://ingelalala.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0