Fredag

Blir inte mycket bloggande som sagt var på veckorna när jag jobbar. Var helt slut igår när jag kom hem så det tog inte allt för lång tid innan jag hade somnat. Hade tänkt mig att vara vaken tills klockan blev tolv så man kunde ringa och gratta Lena men det kunde jag glömma. Imorse kände jag mig inte direkt piggare när klockan ringde halv sex. Slog på kaffet och tog på mig kläderna och kände att nacken var inte bättre idag heller så det blev att rota fram voltarenkrämen. När jag går på bussen upptäcker jag att jag glömt mobilen hemma... hur skall jag klara detta en hel dag utan min mobil!!!!
Givetvis var vädergudarna emot mig idag med och regnet ville bara ösa ner hela förmiddagen.
Bara för att det var Fredag med så skulle det mesta gå emt oss på jobbet. Larmen gick i ett och det ena efter det andra problemt dök upp.
När det var dags för lunch gick jag och köpte smörgåstårta och en fånge gula rosor som jag överraskade Lena med. Visserligen åt väl jag det mesta men det verkade vara uppskattat i alla fall. När jag satt hos Lena kände jag hur trött jag var efter förmiddagens arbete och hur skönt det var att komma från jobbet en stund och varva ner.
Min förhoppning var att eftermiddagen skulle vara lugnare men tji fick jag den körde på i samma rasande tempo som innan. Bara under tiden jag hade en av mina damer i duschen så ringde säkert telefonen tio gånger och tyvärr måste man juh svara med. Den stackarn hon såg helt förstord ut innan vi var klara.
Skall bli skönt nästa vecka då fler av de ordinare  kommer tillbaka så man slipper vara så få som skall lösa alla problem.
När jag kom hem var jag fortfarande uppe i varv så jag slängde ihop middagen och damsög.
När Fredric dukade av skulle jag bara lägga mig i soffan och sträcka ut ryggen lite.... jag stendog tror jag var lite trött. Nu sitter jag i alla fall här med en kopp kaffe och försöker ta mig igenom den enorma skörd med bloggar som jag inte hunnit läsa.
Något vin blir det nog inte i kväll för då däckar jag säkert efter första glaset.

Kommentarer
Postat av: Nea

Tackar så otroligt för den trevliga överanskningen!!! Den var mycket uppskattad!!! Kram

2009-07-31 @ 22:04:55
Postat av: Kerstin

Usch, det är verkligen jobbigt på somrarna om man har ovana vikarier inne som jobbar, hoppas det blir lugnare nästa vecka!

2009-08-02 @ 08:32:54
URL: http://emoen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0