God morgon

Idag vaknade jag av att Elin kom och kröp ner i sängen bredvid mig runt nio tiden. Är så mysigt när hon vill komma och gosa en stund innan vi går upp. Märkte att det var tomt bredvid mig i vanliga fall ligger min kära make där och snarkar så det skakar i väggarna men inte idag. Känner hur doften från nybryggt kaffe letar sig upp i sovrummet. Kunde inte låta bli att le då jag senast igår var på och gnällde att han sover bort hela dagarna nu och att jag får göra allt hemma. Undra om det var det dåliga samvetet som gjorde sitt idag.
När jag och Elin äntligen orkar oss ur sängen står frukosten framdukad och han har till och med varit iväg och köpt nybakat bröd. Dåligt samvete eller inte så här skulle man ha det jämt. Trotts tröttheten kändes morgonen helt plötsligt lättare. Nu sitter jag här med lite kaffe och funderar på om jag skulle sätta igång en maskin tvätt innan jag går ut med hunden.

vad skall ni andra hitta på idag då?

Kommentarer
Postat av: Kerstin

En perfekt morgon =)

2009-07-21 @ 19:33:41
URL: http://emoen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0