Hemma igen

Känndes lite underligt att vakna hemma i sin egna säng. Saknade riktigt att kunna gå ut och sätta mig och dricka morgonkaffet medans Nikki sprang lös runt och jagade alla fåglarna. Nu väntade istället enorma högar med tvätt och annat som skulle plockas i ordning.
Resan hem igår gick rätt bra vid Säffle kom regnet och det höll i hela vägen hem. När vi kom hem lassade vi bara in allt och stälde det i en hög. Det fick vänta till morgon dagen innan jag tar itur med det. Fredric och jag gick igenom posten snabbt och nu hade även jag fått ett super fint halsband från kalas där det står super mamma. Resten var i stort sett räkningar förutom det lilla kuvertet till Elin som var en kalas inbjudan till Olivers tvåårskalas. Håller nu tummarna för att vi kan gå med.
Väl inne i köket upptäcker jag till min fasa att frysen har stått öppen hela tiden vi varit borta. Det var ingen vacker syn.. Det var bara att sätta på vatten och börja frosta av frysen. Medans vattnet kokade upp planterade jag de skotten av vaxter jag hade grävt upp och tagit med mig. Fredric åkte iväg och köpte Pizza. ingen av oss orkade laga mat idag. Efter pizzan skulle alla svamp förvällas och frysas in. Gjorde en liten låda till grannen med som tack för att de tagit hand om all våran post och matat fiskarna när vi varit borta.
Har så svårt att fatta att man bara har en semester vecka kvar nu innan det är dags att återvända till jobbet. Förhoppningsvis blir det lite sol men så man kanske kan ta sig en sväng ut i skärgården.
nä nu är det dags att hänga nästa tvätt.


Denna vacka syn mötta mig när jag öppnade frysen

Kommentarer
Postat av: Lina

Ohh here gud! Det var inte lite is det där =)

Ja magen va ganska stor =) GIck faktiskt bara upp 8 kg men var gigantisk på slutet..

2009-07-19 @ 17:08:07
URL: http://www.gammalfjortis.se
Postat av: Johanna

Nämen ojj, dags att frosta av ;)



hihi tack ja jag kämpar vill gå ner innan nästa bebis.

Krama

2009-07-19 @ 17:22:37
URL: http://familjenkorb.blogg.se/
Postat av: Jasse

Tack! Ojdå, dags att frosta av frysen kanske ;) kramis

2009-07-19 @ 17:55:56
URL: http://jassenilsson.blogg.se/
Postat av: Carolina

Oj jisses - ser illa ut det där! Fick du inte med något smycke i goodiebagen?

2009-07-19 @ 19:18:28
URL: http://carolina1979.blogg.se/
Postat av: ♥ Mamma Russin

hej hopp..

men nej.. gud så jobbigt med frysen.. blev mycket mat förstörd med?? usch..



men annars var det skönt att komma hem va.. det brukar ju alltid var skönt när ma n varit borta.. :)



KRAM

2009-07-20 @ 00:54:17
URL: http://enburkrussin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0